Diary,

TRAVELLING / Texel day 1

6/30/2014 Pixels By Emilia 22 Comments


Nederlands: Misschien hebben jullie gemerkt dat het afgelopen week een beetje stil was op mijn blog, maar dat had een wel heel leuke reden: ik ben samen met één van mijn allerbeste vriendinnen naar Texel geweest! Ik had helaas geen tijd om van tevoren nog blogposts te schrijven, vooral omdat ik afgelopen week ook nog tentamens had, maar dat ga ik nu natuurlijk goedmaken met heel veel artikelen over ons gezellige weekendje weg. Vandaag begin ik met een verslag van onze eerste dag op het eiland met lekker veel foto's, hopelijk vinden jullie het leuk om te zien en te lezen!

English: You might've noticed my lack of activity on the internet last week, but there's a good reason for that: I went to Texel (one of the Dutch islands) for a few days with one of my best friends! Unfortunately, I haven't had the time to write blog posts before I left (which I also blame on the exams I had to make last week as well), but I'm going to write a lot of articles about my fun weekend, to compensate last week's blog silence! Today I'm starting the series of posts about Texel with a little diary of our first day on the island, with a lot of pictures. I hope you like it!


Vrijdagmiddag vertrokken we (Janneke en ik) rond 3 uur richting Den Helder om daar de boot naar Texel te nemen. Het was ongeveer 2 uur rijden van ons dorp naar de haven, maar dankzij een op hol geslagen TomTom haalden we de boot maar op het nippertje. Het schip zou om 17:30 vertrekken en om 17:29 reden we het parkeerdek op. Poeh!


Het uitzicht vanaf de boot was prachtig, ik vind varen altijd zo leuk! De overtocht ging trouwens hartstikke snel, het duurde maar zo'n 20 minuten om van Den Helder naar Texel te varen.


Selfie op de boot!


Rond half 7 checkten we in bij ons hotel en een halfuur later konden we meteen aanschuiven bij het diner, dat we van tevoren al hadden gereserveerd. Bij ons arrangement hoorde een 3-gangenmenu en al mijn gerechten waren helemaal veganistisch klaargemaakt, echt super! Hierboven zie je mijn voorgerecht: een mediterrane salade met onder andere olijven, zongedroogde tomaten, walnoten en een héérlijke dressing.


De tweede gang zag er zo leuk uit! Het was een eetbaar bakje gevuld met groenten en champignons en hierbij kregen we nog een schaaltje met salade en een schaal patat. Ontzettend lekker!


Het toetje was simpel, maar o zo lekker: aardbeien met munt en poedersuiker! De muntblaadjes waren in kleine reepjes gehakt, waardoor de smaak nog beter naar voren kwam. Mmm, dit ga ik thuis zeker een keer namaken!


Na het diner dronken we een wijntje in het restaurant en toen was de avond alweer zo goed als voorbij. Op de hotelkamer maakten we nog even een planning voor de tweede dag en daarna zijn we redelijk vroeg gaan slapen, zodat we de dag erna fris en fruitig aan het ontbijtbuffet konden verschijnen. Een prima eerste dagje dus! Van de week zal ik een tweede (en een derde) verslagje schrijven.
Zijn jullie wel eens op Texel geweest?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

22 opmerkingen:

  1. Wow wat een prachtige hotelkamer. Het eten ziet er overigens heel lekker uit! Ik ben 1 keer op Texel geweest maar dat is zeker 10 (misschien zelfs 12) jaar geleden.. Ben benieuwd naar je verslagje van de andere dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een prachtig hotel en dat eten, wat luxe! Superleuk, zeg. Ik ben nooit op Texel geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's maak je toch! Ik krijg gewoon honger van die heerlijke foodies! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jij staat ook leuk op een foto zeg! leuke foto's en prachtig hotel liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk!
    En wat ziet het hotel er goed uit!
    Ik ben nog nooit op Texel geweest maar ooit hoop ik er eens te komen, want het lijkt mij ontzettend leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's, het eten ziet er echt yum uit, ik wil heel erg graag nog eens naar Texel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto's! Ben benieuwd naar de rest :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto´s, ben benieuwd wat jullie gedaan hebben allemaal. Ik ben nog nooit op Texel geweest, voor mij blijft Terschelling de leukste :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's en artikel! Veel plezier nog

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige foto's maak je! Keer ideetje om daar artikeltje over te maken? Hoe jij je foto's neemt? Gelukkig heb je het goed naar je zin gehad op Texel :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief, dat vind ik echt een groot compliment! :D Ik vind het een superleuk idee om er een artikel over te maken, maar ik weet eigenlijk helemaal niet zoveel over fotografie helaas. Ik doe meestal gewoon maar wat! Maar over een paar weken ga ik voor mijn blog naar een evenement over fotografie, dus misschien kan ik naar aanleiding daarvan wat tips delen!

      Verwijderen
  11. Wauw! Dit zijn echt prachtige foto's! Jij staat ook echt heel mooi op de foto! Ik ben nog nooit op Texel geweest, dus ben benieuwd naar de volgende artikels!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat super leuk! En mooie hotel kamer zeg. Ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauwie, die hotelkamer ziet er echt heel goed uit. Ik ben ongeveer vier jaar terug op Texel geweest, naast mij ligt momenteel nu een schapenknuffel die ik daar kocht haha. Oja, en m'n eerste Oozoo horloge. Wat een herinneringen. Ik wil zeker nog een keertje terug nu ik iets ouder ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, wat ziet het hotel en al het eten er lekker uit! Texel is een prachtig eiland, ik kwam er vroeger ieder jaar. Het varen op de boot verveeld nooit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een super mooie hotelkamer! En dat eten ziet er echt heerlijk uit. X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie hotelkamer! En dat eten ziet er ook heerlijk uit. Fijn dat jullie nog net op tijd op de boot waren! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. erg leuke foto's ♥ het eten ziet er ook goed uit xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nee nog nooit geweest. Ik ben dan ook benieuwd naar foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige foto's! Vooral diegene samen met je vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.