Diary,

PERSONAL UPDATE / Bloggers, bbq, stage en meer

6/17/2014 Pixels By Emilia 22 Comments


Nederlands: In mijn vorige artikel vertelde ik het al, ik heb zo'n onwijs leuk Pinksterweekend gehad! Het is alweer een week geleden, maar ik wilde jullie er toch nog even wat over vertellen. Ook heb ik weer wat andere leuke dingen beleefd. Zo heb ik mijn rijleraar leren skaten (ja, echt!), mijn eerste echte stage afgerond en FEEST gevierd, want mijn broertje is geslaagd! Genoeg meegemaakt om een 'personal update' over te schrijven dus!

English: In my previous post I already told you guys I had the most amazing Pentecost weekend last week! It's already over a week ago, but I wanted to tell you about it anyway. And since I also did some other super fun things, I thought I had enough to write a new 'personal update' about! For example, I was a skate teacher for a day, finished my very first internship and had a big party since my 'little' brother graduated. You'll read all about it in today's post!

Met mijn rijleraar, die voor het eerst in zijn leven op skates stond

Twee weken geleden alweer (lekker cliché hoor, maar wat gaat de tijd toch snel) had ik met een goede vriend van me (Bart) en onze ex-rijleraar (Bridj) afgesproken om te gaan skaten. Bridj en zijn vriendin hadden hun allereerste skates gekocht en die hadden ze nog nooit gebruikt, dus Bart en ik gingen lesgeven! Ik besef nu pas hoe moeilijk het moet zijn om te leren skaten... Ik heb zelf geschaatst sinds ik klein was en skaten is bijna hetzelfde, dus ik heb daar nooit zo'n moeite mee gehad. Maar als je het als volwassene van het begin af nog moet leren, is het dus een stuk lastiger! We hebben ons rot gelachen, vooral in het begin. Maar na een stuk of 5 rondjes slepen, ging het eigenlijk best prima en konden Bridj en zijn vriendin hun evenwicht al behoorlijk goed houden. Binnenkort verder met les 2!


De middag na het lesje skaten, ging ik naar Amsterdam. Daar hebben jullie al van alles over kunnen lezen! Ik ging namelijk naar het evenement van Mr. Goodiebag en daar heb ik afgelopen week al een artikel over geschreven.


Het weekend daarna was het Pinksteren en kwam Esmay langs voor een weekend! Daar had ik me al maanden op verheugd, want we hadden ongeveer een halfjaar geleden al gepland dat ze zou komen logeren. Superleuk! We hadden elkaar al sinds januari niet meer in het echt gezien (wel via Skype, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde), dus dat werd wel weer tijd!
Op zondag gingen we barbecuen met een aantal van onze gezamenlijke (blog)vriendinnen en dat was een supergezellig begin van ons Pinksterweekend.

Kijk nou hoe gezellig! Hier zie je v.l.n.r. Lizzy, mij, Marjolein, Esmay, Lotte en Sharon

's Ochtends had ik al een deel van de voorbereidingen getroffen (salade gemaakt, borrelhapjes in elkaar geflanst, dat soort dingen), rond de middag haalde ik Esmay op van het station en maakten we nog een salade en een uurtje later kwam de rest van de groep. Eerst zijn we met z'n allen nog even naar de supermarkt geweest om vlees te halen (dat was het enige dat ik zelf nog niet had gekocht, omdat ik als veganist de slagerij het liefst vermijd) en toen kon de barbecue aan! We hebben een ontzettend gezellige middag gehad, lekker veel gekletst, foto's gemaakt en natuurlijk heerlijk gegeten.
De credits van de foto's van de barbecue gaan trouwens allemaal naar Marjolein, die echt een expert is als het om fotografie gaat!


De dag erna hebben Esmay in de tuin ontbeten (heerlijk die zon!) en daarna namen we de bus naar de stad. We gingen sushi lunchen! We wilden eigenlijk een terrasje pakken, maar omdat er een verschrikkelijke storm voorspeld was, durfden we dat niet aan. Uiteindelijk kwam die storm pas twee dagen later, maar dat konden we toen ook nog niet weten... En ach, die sushi smaakt in een restaurant net zo lekker als op een terrasje.
Na de sushi maakten we nog even snel outfitfoto's en daarna haalde mijn vriend ons heel lief weer op uit de stad, zodat we Esmay bij de trein konden afzetten. En toen was het gezellige weekend alweer om!

Ik heb de afgelopen maand een stuk of 10 boeken uitgelezen in de trein, dus zo erg was dat reizen eigenlijk helemaal niet!

De dag na Pinksteren was mijn allerlaatste stagedag bij de huidtherapeutische praktijk in Waalwijk. Ik vind serieus behoorlijk jammer dat die stage er alweer opzit! Ik bedoel, die 6 uur reizen per dag waren misschien niet zo prettig, maar verder heb ik echt een geweldige stageperiode gehad. Ik heb superveel gezien, geleerd en gedaan en daarnaast waren mijn begeleidsters en patiënten ook nog eens ontzettend leuk. Ik had me geen fijnere stage kunnen wensen! Ik moet nu alleen nog mijn verslag en een opdracht afronden en dan heb ik de stage afgesloten.
Ik heb trouwens nog geen vakantie, maar ik moet nog een stage lopen! Ik ga drie weken in het ziekenhuis in het dorp meelopen (met mijn zus, zo leuk!), dus ik hoop dat dat net zo leerzaam zal zijn.


Oh en nog een klein berichtje dat zeker het vermelden waard is: mijn broertje is geslaagd! Ik ben zo blij voor hem (en voor mams, want die zat nog meer in de stress dan hijzelf)! Afgelopen zaterdag hadden we een gezellig feestje om het te vieren en volgende week is zijn diploma-uitreiking. Trots!

Zo, dat waren mijn belevenissen van de afgelopen tijd! Hebben jullie nog iets leuks meegemaakt? En zijn er nog wat van mijn lezeressen geslaagd?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

22 opmerkingen:

  1. Wat veel leuke dingen! Super grappig dat je mensen hebt leren skaten! En ook onwijs leuk dat je met medebloggers hebt afgesproken. Succes met het afronden van je stage!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk artikel!
    Vroeger skate ik ook, ik zou er dringend weer moeten mee beginnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahh wat een geweldige dingen allemaal! Ik had er ook eigenlijk nooit over nagedacht hoe moeilijk het kan zijn om te leren skaten! Die bloggers bbq ziet er ook echt heel gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat hartstikke goed dat je broertje is geslaagd; gefeliciteerd! De BBQ (en alles daar omheen) zag er hartstikke gezellig uit! Wat is je stage alweer snel voorbij gevlogen, hopelijk zie ik je van de week (en anders volgende week) weer, gaan we hardlopen! Iemand leren skaten lijkt me ook hilarisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke dingen en heel erg leuke fotos!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke foto's! Ziet eruit als een gezellige week. En wat grappig dat je je rijleraar leert skaten, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er super leuk uit allemaal, en gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuke foto's meid je hebt veel bereikt en veel leuke meiden mogen ontmoeten door je blog je doet het super! liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. door je blog heb je al veel leuke en mooie dingen mogen doen en zien! heel erg tof! je doet het super meid! liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klinkt heel erg leuk en gezellig allemaal! Ik vind de foto's echt prachtig ook (:

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige foto's zeg! Je ziet er super stralend uit! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Onwijs mooie en leuke foto's! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke foto's! en ook hele mooi kwaliteit foto's zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke foto's! Gefeliciteerd met je broertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super leuke dingen heb je gedaan! Ik ben ook geslaagd, dus voor mij was het ook een beetje feest haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gezellige en mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie foto's en succes met de laatste weekjes stage!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Thanks voor de fotocredits haha, was een hele gezellige dag! En nu heb ik zin om weer eens te skaten. En sushi en taart te eten :p.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuke foto's! Heerlijk dat eten allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.