Diary,

PERSONAL UPDATE / About shitty things and fun stuff

5/05/2014 Pixels By Emilia 28 Comments

Nederlands: Tijd voor een nieuw persoonlijk artikel! De afgelopen tijd zijn er wat minder leuke dingen gebeurd (don't worry, niets ernstigs!), maar gelukkig ook een heleboel dingen die dat weer helemaal goedmaken. Verder staan er ook weer een hoop dingen op de planning waarover ik jullie wil vertellen, daarom schrijf ik vandaag weer eens een nieuwe 'personal update'.

English: Time for another personal article! Lately some stupid things happened (but don't worry, nothing super terrible, just some stupid little things), but luckily I also did some things that totally make up for that. Also, I've got a diary filled with lots of fun stuff that I can't wait to tell you guys about, so I just had to write a new 'personal update' today.

Laat ik maar meteen beginnen met het eerste dingetje dat nogal 'shit' was: een paar weken terug was het belangrijkste tentamen van het schooljaar, het assessment. Een praktijktentamen waarbij we worden beoordeeld op een behandeling (lymfedrainage) en communicatieve vaardigheden. Het zwaarste tentamen van het jaar, want wie er een onvoldoende voor haalt, mag niet op stage... Mijn assessment ging voor mijn gevoel best oké, tot ik me na 5 minuten realiseerde dat ik was vergeten mijn handen te wassen. Zo dom! Hygiëne is in de medische wereld één van de belangrijkste dingen, dus toen wist ik meteen dat ik geen voldoende zo krijgen. Ik baalde echt verschrikkelijk, want ik had mijn stage al helemaal geregeld en nu moest ik dus laten weten dat ik toch niet kon komen.
Gelukkig werd er een vervroegde herkansing aangeboden en loopt het verhaal goed af, want die her was vorige week en daar heb ik een 9.1 voor gehaald! Nu mag ik dus alsnog op stage! Ik was zo blij toen ik mijn stagebegeleidster kon mailen dat ik toch nog kan komen! Morgen ga ik beginnen en ik heb er echt zin in.


Het tweede dingetje waar ik niet zo blij mee ben, is dat ik waarschijnlijk een blessure heb opgelopen met hardlopen. Of eigenlijk zelfs twee blessures. Ik weet niet zeker of het écht door het rennen komt, maar de pijn kwam wel precies toen ik weer met hardlopen begon, dus die link heb ik maar even gelegd. Waar ik last van heb? Als ik ren of fiets voelt mijn scheenbeen alsof het in tweeën scheurt en mijn rug doet ook enorm pijn bij bepaalde bewegingen. Ik houd dus maar even een sportpauze. Heel erg balen, want nu heb ik eindelijk nieuwe sportschoenen, kan ik ze niet gebruiken... Maar ach, de komende maand loop ik bijna dagelijks stage van 8u tot 20u, dus waarschijnlijk heb ik niet eens tijd om te sporten.


Zo, en nu is het tijd voor de vrolijke dingen! Afgelopen week was gelukkig wel heel leuk. Ik heb geshopt met een vriendin (op de foto hierboven zie je ons met rozen die we zomaar kregen in de V&D, zo leuk!), ben naar een feestje bij mijn zus geweest, heb een van mijn beste vriendinnen een gezichtsbehandeling gegeven, heb de film 'Bad neighbours' in de bioscoop gezien en heb heerlijk een boek uitgelezen in de zon. En deze week wordt ook leuk! Vandaag ga ik naar het eerste optreden van de nieuwe band van mijn vriend, ze spelen namelijk op het bevrijdingsfestival! Vanavond ga ik héél vroeg slapen, want morgen moet ik al om 5 uur 's ochtends op de fiets naar het station, om op tijd op stage te zijn. Overmorgen heb ik een dagje vrij en ga ik naar de perspresentatie van een schoenenlijn, de rest van de week heb ik stage en in het weekend ga ik naar een feest van mijn beste vriendin. Lekker druk dus!
Genoeg over mij! Hebben jullie nog iets beleefd of iets leuks op de planning?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

28 opmerkingen:

  1. Gelukkig was je bij de herkansing er heel vlot door! En hopelijk komt het goed met je blessures, jammer inderdaad van je schoenen. Maar dat haal je wel in! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje wat een boel spannende momenten, zo fijn dat het alsnog goed is gekomen met je assesment! Heel trots op je lief! You go girl en veel succes vandaag <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo happy voor je dat je het assessment uiteindelijk toch nog gehaald hebt!
    En jeetje wat een drukte de komende tijd. Alvast heel veelsucces met je stage :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker lekker druk! Wat zal dat schrikken geweest zijn van je assesment, fijn dat je het zo snel kon herkansen en dat je alsnog stage kan gaan lopen! Wel bizarre werktijden hoor van 8 tot 20, waar ga je werken? Dat is namelijk helemaal niet toegestaan volgens mij haha. Heel veel plezier deze week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohhh, echt niet!? Ik ben wel op woensdag vrij en op vrijdag ben ik iets eerder klaar, dus misschien mag het dan wel gewoon. :) Ik ga werken bij een huidkliniek in Brabant! Dankjewel, jij ook een fijne week!

      Verwijderen
    2. Aww nee meis! Werkdagen van acht uur zijn normaal, meer is echt not done! Jij maakt straks dan 12 uur. Klinkt wel als een leuke stageplek! Veel plezier in ieder geval! Maar let wel op dat je geen gebruik van je laat maken, die tijden zijn bizar!

      Verwijderen
  5. Wat goed dat je je assessment toch nog hebt gehaald! Leuke foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat fijn dat je toch ke assement hebt gehaald! En nog met een hoog cijfer ook! Rot van je blessure zeg..

    En mooie foto mooie meid ben je zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah fijn dat je het assement toch hebt gehaald! En wat vervelend van de blessure, maar wat een geweldige sportschoenen!♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's en die sportschoenen zin echt leuk!

    Liefs, Elbrich

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Balen van je schenen zeg, heel voorzichtig doen! Wellicht kan je rek en strek oefeningen doen voor je schenen en rugoefeningen voor de spieren van je rug? Wat grappig dat jullie in de V&D rozen kregen, haha! En super goed dat je je assesment hebt gehaald; yay! (Dat wordt overigens wel heel veel reizen voor je nu je je stage mag doen, hmpf). Enjoy morgen! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat goed dat je je assesment gehaald hebt! Prachtige fotos heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij ook al een hardloopblessure? Dat gaat lekker zeg :( Hebben we net nieuwe schoenen, kunnen we ze al meteen weer in de kast leggen! Veel succes met je stage trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja wij zijn lekker bezig, pff! Hopelijk kunnen we snel weer gaan rennen. :) Dankjewel!

      Verwijderen
  12. wat super dat je her zo snel plaats kon vinden en dat je alsog op stage kan! Wel ontzettend balen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Pff.. Echt zo vervelend dat je iets niet haalt om dat je één klein dingetje (handen wassen in jouw geval) bent vergeten. Dan baal je zo! Gelukkig heb je hem uiteindelijk wel gehaald! =D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn dat je uiteindelijk wel stage kan lopen! Ik wens je veel plezier! Wel wat minder van je blessure... Gelukkig was deze week wel leuk! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oeh Em, voorzichtig met je schenen, goed rust pakken en daarna opbouwen. Ik heb het zelfde gehaald. Wat goed van je cijfer! Dat doen niet veel je na denk ik. topper! Succes op stage!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, is je stageplek zo ver weg van je huis? Veel plezier en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie foto's die bij het verslag zitten! En gelukkig heb je de herkansing wel gehaald zodat je nu lekker op stage kunt gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat fijn dat je je herkansing met een mooi cijfer hebt behaald!
    Hopelijk stap je een leuke stage periode binnen, have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat fijn dat het toch goed is gekomen met je stage! Succes (:

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ahh wat balen van je blessure! Wel goed trouwens van je 9.1 voor je herkansing zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat fijn dat je de herkansing wel hebt gehaald Emilia. En na regen komt zonneschijn. <3 XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gelukkig kan je alsnog op stage, dat is denk wel een hele opluchting! En wat een prachtig cijfer heb je er ook voor gehaald <3 Super goed!! Heel veel succes met je stage in ieder geval! En vervelend van je blessure zeg!! Ik hoop dat het snel over gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow shit, een 9.1?! Wat goed zeg! Je weet tenminste wat je fout deed en je hebt je goed kunnen herstellen. :) Woah, vervelend van je blessure! Misschien iets verrekt of gescheurd? Ik had dat ook weleens in het begin of als ik te hard ging rennen, waardoor alles verkrampte. Stretchen enzo heeft mij goed geholpen. Gurl, hopelijk herstel je snel! Good luck op je stage die je gelukkig wel mag lopen dame! :D You can do this!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hè wat balen van je tentamen zeg, gelukkig heb je het in de herkansing nog op kunnen halen en mag je toch op stage! Een 9.1 is ook wel echt een prachtig cijfer. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.