food,

HOTSPOT / De Vegetarische Snackbar

5/02/2014 Pixels By Emilia 21 Comments


Nederlands: Eindelijk! Eindelijk een artikel over een van mijn favoriete eettentjes in Den Haag. Ik ben al bijna een jaar van plan om een stukje over deze bijzondere plek te schrijven, maar ik vergat steeds om er foto's te maken. Gisteren heb ik er weer eens gegeten en toen dacht ik er eindelijk aan om mijn camera tevoorschijn te halen. Ik heb het over de droom van elke vegetariër/veganist: De Vegetarische Snackbar.

English: Finally! Finally I'm writing an article about one of my favorite hotspots in The Hague. I've been planning on writing this article for about a year now, but every time I visit this place I forget to take pictures. Yesterday I had lunch at this hotspot again and finally I remembered to grab my camera and capture the place. I'm talking about every vegetarian's/vegan's dream: The Vegetarian Snackbar.


Zoals je op de foto's misschien al opvalt, lijkt De Vegetarische Snackbar eigenlijk precies op een snackbar. Want ja, dat is het natuurlijk ook gewoon. Je kan er een patatje halen, een broodje kroket, een bamihap, een frikandel en noem maar op. Maar het bijzondere is dat álles vegetarisch is. Het grootste deel van het eten is zelfs helemaal veganistisch! En dat doet totaal niet af aan de smaak, want alles smaakt er even lekker. Volgens mijn niet-vegetarische vrienden (oftewel: de vleeseters) proef je eigenlijk niet eens dat er geen dier of zuivel aan het eten is toegevoegd. Iedereen kan er dus lekker eten. Het bewijs daarvan is dat de snackbar afgelopen jaar zelfs is verkozen tot de beste snackbar van heel Den Haag!


Gisteren koos ik voor de veganistische tonijnsalade. Volgens mij was dit voor het eerst in mijn leven dat ik 'tonijn' at. Lekker! Volgens de vriendin met wie ik was, smaakte het inderdaad bijna hetzelfde als echte vis. Wel grappig, nu weet ik dus ook hoe tonijn smaakt, terwijl ik het eigenlijk nog nooit echt op heb!


De prijzen bij De Vegetarische Snackbar zijn vergelijkbaar met de prijzen van een normale snackbar. Patat en snacks kosten rond €2, voor een vegan broodje shoarma (een 'broodje Karma') betaal je €4 en een heel menu (met bijvoorbeeld een burger, salade, patat en frisdrank) heb je al voor €8. Prima betaalbaar, vind ik!
De snackbar heeft geen eigen website en ik kon op het internet geen volledige menukaart vinden, maar op Thuisbezorgd.nl staat een lijst waar het grootste gedeelte van de snacks op staat. De snackbar heeft wel een Facebookpagina, die wordt regelmatig geüpdatet als er bijvoorbeeld weer nieuwe snacks aan het assortiment zijn toegevoegd.


Hebben jullie al door hoe enthousiast ik ben? Ik vind het zo leuk dat ik bij De Vegetarische Snackbar alles kan proeven wat ik nooit heb kunnen eten! Volgende keer ga ik denk ik voor de 'kibbeling' of de 'kapsalon', ik ben heel benieuwd.
Ik hoop dat De Vegetarische Snackbar ooit net zo'n grote keten wordt als de McDonald's, zodat iedereen over de hele wereld kan genieten van vegan junkfood. Voor nu vind je de snackbar alleen nog in Den Haag, het adres is Stationsplein 5a (pal tegenover station Hollands Spoor).
Kende jij De Vegetarische Snackbar al? Wat zou je er bestellen?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

21 opmerkingen:

  1. Leuk! Ik vind het echt goed dat er dit soort initiatieven zijn en ik ben erg benieuwd hoe alles smaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supertof! Zouden ze dit ook in Rotterdam krijgen (that would be awesome)? Haha, dit klinkt awesome! Wel grappig dat je nu 'weet' hoe tonijn smaakt, het is jummy <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er goed uit. Ik ben niet zo van het vegatarische. Maar het is wel goed dat dit bestaat voor andere mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oehh hier wil ik binnenkort wel een keer langs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, ik denk dat ik nu wel naar en snackbar wil. hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heel erg goed uit! Ga het onthouden als ik in de buurt ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er goed uit zeg! Ik kende het nog niet. Als ik ooit in Den haag kom weet ik dat ik daar eens een kijkje moet nemen ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, dit ziet er zo leuk uit! Ik ben zelf vegetariër en ik vind het zo leuk dat als je in een vegetarische tent komt je gewoon àlles kan kiezen, dat is echt uniek namelijk haha. Hier ga ik zeker langs als ik een keer in Den Haag ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is inderdaad zo lekker! Ik eet er regelmatig en mijn vrienden die ik af en toe mee neem zijn ook altijd enthousiast. De bitterballen smaken trouwens precies zoals "gewone" bitterballen, zo lekker ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ontzettend leuk! Hier ga ik echt een keertje heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk zeg, ziet er allemaal goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk plekje. Heel handig voor mensen die wel van snackbar eten houden en vegetarisch zijn. Ik zag je er al heel vaak over tweetten, dus ik wist al van het bestaan van de snackbar :p

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alleen de vleeseters onder ons kunnen ECHT bepalen of de smaak overeenkomt tussen vlees en vegan! De zaak in Den Haag ziet er veelbelovend uit voor de toekomst. Ik zie zelfs een "shoarmarol" aan een spit! Jammie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoppa naar Groningen hiermee! Dan eet ik er één keer per week:P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohja wat ik alleen niet zo goed snap is dat ze de smaak van vlees evenaren. Ik ben een vegetarier die niet van vlees houdt...

      Verwijderen
    2. Dat klinkt logisch en is stof tot nadenken, "vlees" moet je dan niet lekker vinden.
      Een beetje te vergelijken met roken en elektrisch roken.
      Het is een surrogaat en beter nog een suikervrije lolly nemen, zodat er geen vergelijking is... Als je vlees evenaart zeg je eigenlijk: ik vind het super lekker, maar zielig voor de dieren etc. Dus beter van niet, of wel? Paradox!

      Verwijderen
  15. oh wat cool dit!
    Ik hou eigenlijk wel heel erg van vlees maar als het toch hetzelfde smaakt kunnen we net zo goed vegetarisch eten :)

    XO

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.