Fashion,

ORANGE / For festivities or fashion?

4/25/2014 Pixels By Emilia 13 Comments

Sources: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16

Nederlands: Als je aan oranje denkt, denk je misschien niet meteen aan een modekleur. In Nederland heeft oranje daar waarschijnlijk een beetje een te hoog Koninginnedaggehalte voor. Eigenlijk heel erg zonde, want ik vind het juist een ontzettend mooie kleur! Ter ere van Koningsdag morgen leek het me leuk om een collage te maken met de mooiste oranje items, die ook leuk zijn om te dragen als wij Nederlanders niets te vieren hebben. Als je op de getalletjes onder de collage klikt, dan kom je vanzelf terecht op de webshops waar ik de bijbehorende items heb gevonden.
Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken! Kan oranje het hele jaar of alleen tijdens nationale feestjes?

English: Orange is the national color of the Netherlands, where I live. Because this color has such a meaning to us Dutchies, we wear the color only during national festivities. It's not a fashionable color at all, in our little country. I think that's such a shame, since orange actually is an amazing color! Since tomorrow it's 'Kings day' (a national holiday to celebrate the king) I thought it would be fun to make a collage with some awesome items in our national color. When you click on the numbers underneath the collage, you'll be linked to the web shops where I found the items.
I'm curious what you guys think! Isn't orange an outstanding, fashionable color?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

13 opmerkingen:

  1. Eigenlijk ben ik dol op de kleur oranje. Wat mij betreft kan dit dan ook het hele jaar. Maar zaterdag doe ik wel bewust iets Oranjes aan !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oranje kan opzicht wel gewoon het hele jaar, maar ik denk dat het in Nederland gewoon heel snel wordt geassocieerd met koningsdag, het wk of iets dergelijks haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind van wel! Shirt nummer 11 is superleuk op een jeans of een witte broek; kan je gewoon dragen, hihi :-) Ik vind de items allemaal erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou niet echt van oranje, maar wel een hele mooie collage! Er zitten best leuke dingen tussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw wat een leuke items verder doe ik zelf niets met koningsdag dit jaar lekker thuis zitten en genieten van mijn vriend haha liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind oranje echt een hele toffe kleur! Helaas is het in Nederland haast onmogelijk om het op een andere dag dan Koningsdag te dragen, want iedereen denkt dat je of naar een voetbalwedstrijd gaat kijken of dat je denkt dat het vandaag Koningsdag is..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke oranje items! Ik ben niet zo van de kleur oranje, maar nummer 5 vind ik echt gaaf!

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oranje tompoucen (tompoezen) geeft mij altijd dat blijde oranje gevoel.
    Leuk en toepasselijk item, Emilia!
    Ps: Heb je het al over de "Dam" gelezen van Isabel? Klik op de link.
    http://www.ikbenisabel.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik denk dat het altijd kan, maar toch draag ik het bijna nooit… Maar ik draag over het algemeen niet heel veel felle kleuren dus wellicht heeft het ook daar mee te maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.