Diary,

PERSONAL UPDATE / Solliciteren, gezellige avonden en meer

3/17/2014 Pixels By Emilia 20 Comments

Nederlands: Hoog tijd voor een nieuwe personal update! Ik ben de laatste tijd behoorlijk druk geweest, waardoor het op mijn blog juist heel rustig was, maar nu heb ik gelukkig weer even tijd om jullie helemaal bij te praten. Kan ik mooi even uitleggen wat ik allemaal heb uitgespookt de afgelopen tijd!

English: Time for a new personal update! I've been super busy lately as you might have noticed from the lack of updates on my blog. But today I'll explain where I've been, because I finally found some time to put myself in front of my computer. So, if you're curious what I've being doing last week, you should read on! 

Dus, waar ben ik nou zo druk mee geweest? Allereerst: solliciteren! Tijdens de vierde module van dit schooljaar ga ik op stage en daar heb ik het een en ander voor geregeld. We moeten op twee verschillende locaties stage doen, één van die locaties mogen we zelf uitzoeken, de andere wordt door school geregeld. Ik ben ingedeeld bij een kliniek in Brabant en vandaag heb ik daar mijn kennismakingsgesprek! Afgelopen weekend heb ik mijn stagewerkplan afgemaakt, dus ik ben er helemaal klaar voor. Ik ben erg benieuwd en ik heb er ook heel veel zin in, want het lijkt me een ontzettend leuke kliniek.


Een andere reden dat het rustig was rond mijn blog, was het internet. Of eigenlijk het gebrek aan internet. We zijn vorige week aangesloten bij een nieuwe provider, maar al sinds de dag dat het internet is geïnstalleerd, valt het om de minuut uit. En afgelopen donderdag was het internet zelfs helemaal weg! Gelukkig was mam naar de bieb geweest en lag er een stapel leuke boeken in de huiskamer, dus ik heb de hele dag gelezen. Onder andere 'Inferno' van Dan Brown, een echte aanrader, vind ik! Zelfs toen het internet de dag erna weer werkte, kon ik niet stoppen met lezen...
Ook las ik 'De Hobbit', omdat ik na het zien van de eerste twee films wilde weten hoe het verhaal eindigt. (Vinden jullie het trouwens ook niet bizar dat 'De Hobbit' in 3 delen wordt verfilmd? Het is zo'n dun boekje!)

Een leukere reden voor mijn afwezigheid, is dat ik na lange tijd een aantal vriendinnen weer heb gezien. Afgelopen zaterdagmiddag ging ik naar Martine, mijn beste vriendin van de basisschool, die ik al zo'n twee maanden niet had gezien. Veel te lang geleden dus! Maar als je al zo lang vriendinnen bent (16 jaar, als ik me niet vergis!), dan voelt het altijd weer helemaal goed. Ik had haar echt gemist en we hebben weer goed bijgepraat. 's Avonds kwamen er nog meer van haar vriendinnen langs en al was ik eigenlijk van plan om naar huis te gaan om mijn stageplan te schrijven, kon ik het niet laten om gezellig te blijven. We hebben met z'n allen tot midden in de nacht gekletst en de dag erna werd ik wakker met kaakspierpijn van het vele lachen.

De rest van de week ben ik natuurlijk naar school geweest, heb ik gewerkt in de kas en opgepast bij mijn buurjongens, leuke dingen gedaan met Michael, veel gefietst, heb ik mijn eerste ijsje van 2014 gegeten (een raketje) en vooral zoveel mogelijk van de zon genoten. Heerlijk!
Hebben jullie afgelopen week nog iets leuks gedaan?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

20 opmerkingen:

  1. Veel succes met je gesprek vandaag! Hopelijk valt het heel goed mee :) Altijd leuk om bij te kletsen met je vriendinnen van op de basisschool ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen! Wel gek dat er van zo'n dun boekje 3 films kunnen worden gemaakt haha. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je aan het solliciteren bent geslagen! Veel plezier met je gesprek vandaag, superleuk! Balen van het internet, maar wel weer hartstikke leuk dat je druk bent geweest. Ik vind het zo gek dat we nu al aan de ijsjes kunnen zo vroeg in maart!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, ik vind het ook een beetje gek! Maar mij hoor je niet klagen, ik vind het heerlijk! :)

      Verwijderen
  4. Wat een fijne update. Gaat helemaal goed komen met die stageplekken, dat kan niet anders! Ik heb genoten van mijn vriendje (goh :P), ook mijn eerste ijsje gescoord en lekker gesport.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die foto van jou is heel mooi! Leuk om zo'n update te lezen en succes vandaar met het kennismakings gesprek.

    xoxo Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt alsof je het heel erg leuk hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb Inferno al liggen van toen hij pas uitgekomen was, maar nog steeds niet in begonnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben benieuwd hoe je het hebt in de kliniek! Wat balen van dat klote internet zeg, ik haat dat zo haha! Veel succes met je gesprek en mooie foto trouwens x!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw wat een heerlijke feelgood update <3 Ik word er helemaal blij van als ik het lees. Wat heerlijk dat je zoveel fijne dingen hebt kunnen doen, lekker lezen en met vrienden zijn <3 En je eerste ijsje yummie (en goed idee :)) Hopelijk komt er nog veel moois de komende tijd op je pad waar je volop van kunt genieten. Veel liefs Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het nog steeds stom dat je in Brabant stage moet lopen :( Maar het word vast leuk!
    En van die internetproblemen hebben wij ook een keer last van gehad, zooo irritant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahh maar gelukkig kom je met Pinksteren deze kant op en dat wordt ook hartstikke leuk! :D

      Verwijderen
  11. Heel veel succes bij het stage gesprek! En echt balen van je internet, ik zou het zonder niet overleven :(

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Klinkt leuk, hoop dat het een goed stagegesprek wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Internet problemen zijn altijd zó vervelend, althans, ik ga er van stressen, haha! Ik hoop dat je stagegesprek gisteren goed ging :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben heel benieuwd hoe je gesprek was, ging het goed? :D The hobbit wil ik ook nog wel lezen trouwens, ik ben heel benieuwd en wil de films ook echt nog zien! (waarom ben ik altijd zo laat met dat soort dingen? :P)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief dat je het vraagt Kim, het was echt heel leuk! Mijn begeleidster lijkt me ontzettend aardig en volgens mij is het een stageplek waar ik enorm veel ga leren! :D

      Verwijderen
  15. Ah wat spannend zeg, dat solliciteren! En ik heb ook echt genoten van mijn allereerste ijsje. Heerlijk, die lente! x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Inferno super boek! En de Hobbit trouwens ook, maar ik ben stiekem ook een die hard fan van Lord of the Rings haha. Wat een mooie foto zeg echt heel gaaf! <3

    XxX
    http://fabulousstylews.blogspot.com
    www.facebook.nl/fabulousstylews

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jeetje wat ben jij knap haha, moest ik even kwijt. Al wist ik het eigenlijk al, want ik lees je blog af en toe. Ik kan er echt niet tegen als het internet het niet doet maar soms is het ook wel lekker, dan móet je wel wat anders doen en heb je opeens ook gewoon echt zoveel tijd over! Tenminste ik, dan kom ik er ook altijd achter dat mijn leven zo'n beetje uit internet bestaat, fijne reminder haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.