Hotspot,

DEN BOSCH / Diary, shopping and tips

3/10/2014 Pixels By Emilia 29 Comments


Nederlands: Zoals ik in mijn vorige artikel al vertelde, ben ik afgelopen donderdag een dagje op stap geweest met mijn moeder. Dat doen we een paar keer per jaar en elke keer kiezen we een andere stad uit. Deze keer werd het Den Bosch. Ik was daar nog nooit geweest, dus ik was erg benieuwd! Vandaag laat ik jullie zien wat we hebben gedaan, wat ik heb gekocht en zal ik een paar tips geven voor als je de stad zelf een keer gaat bezoeken.

English: In my previous post I already told you guys I went shopping with my mum last Thursday. We plan shopping dates several times each year and we always pick another city to go to. This time we chose Den Bosch. I had never been there before, but I heard a lot of good things about the city! Today I'll show you what we did, what I bought and I'll also give you guys a few tips that might be useful if you're planning to visit this city as well.

We gingen met de trein naar Den Bosch en toen we daar aankwamen, dronken we eerst even een kop thee in een cafeetje. Op deze foto zie je op de achtergrond een kaart liggen, die kregen we gratis op het station! Een goede tip dus voor als je nog nooit in Den Bosch bent geweest, die plattegronden kun je gratis afhalen bij de informatiebalie.

Zo zag het cafeetje eruit, heel gezellig! Op die sokkel zie je trouwens ook weer plattegronden, die je voor een paar cent mag meenemen. Wat leuk dat er zo aan de toeristen wordt gedacht!

Het café heette 'Mell's Place' en het is het eerste cafeetje dat je tegenkomt als je de hoofdingang van het station uitloopt aan de linkerkant. Het adres is: Stationsplein 89 (5211 BM 's-Hertogenbosch).
Dit straatje kwamen we tegen toen we van het station naar de stad liepen. Den Bosch barst echt van de leuke straatjes, het is er zo sfeervol!

De eerste winkel die we tegenkwamen, was Lush. Ik heb er niets gekocht, maar ik vind het altijd leuk om er even rond te kijken. De lentecollectie was al uitgestald en alles ziet er even schattig uit.

Nadat we wat hadden geshopt, kwamen we de Sint-Janskathedraal tegen en besloten we er even een kijkje te nemen.

Ik vind glas-in-loodramen altijd ontzettend mooi! Sowieso was de kerk leuk om even te bekijken, zulke gigantische gebouwen zijn zo indrukwekkend.

Tijd om te lunchen! Ik zal nog een apart blogje schrijven over dit lunchtentje, want het was er zó leuk dat ik vind dat het wel een apart artikel verdient.

Verder shoppen! Sommige delen van de stad waren nog een beetje versierd vanwege het carnaval en ik weet niet of deze vlaggen er altijd hangen, maar het zag er in ieder geval heel vrolijk uit.

We kwamen een snoepwinkeltje tegen en daar spotte ik deze leuke traktatie. Hoe schattig!? Het winkeltje heette 'De Bossche SuikerOom' en als je een echte zoetekauw bent, is het een leuke tip om daar even te gaan kijken.
Het adres is: Tweede Korenstraatje 18 (
5211 ES 's-Hertogenbosch).
Mama maakte nog even outfitfoto's voor mijn site. Dat artikel is afgelopen week al online gekomen! (Klik hier als je het wil bekijken.)

's Avonds gingen we uit eten bij een Grieks restaurant. Er stonden geen veganistische opties op de menukaart, maar de kok kon de wrap ook zonder fetakaas klaarmaken en dat smaakte ook prima. Sterker nog, het was heerlijk! De wrap was onder andere gevuld met champignons, tomaat en aubergine, mmm!

Mam is geen vegetariër/veganist en zij koos voor een schotel met vlees, die ze ook heel lekker vond.
Het restaurant waar we aten, heet 'Rhodos' en zit midden in de stad, vlakbij de Sint-Janskathedraal.
Het adres is: Kerkstraat 87 (5211 KE 's-Hertogenbosch).
Weer terug met de trein! Bij de kiosk haalde ik nog even een bakje fruitsalade voor onderweg.

Dit is mijn leukste aankoop van ons dagje shoppen: een vrolijke iPadhoes van Silver Creek. We hadden echt geluk, want deze viste ik uit een bak met uitverkoopjes. Later bleek dat het 3 items voor €10 was en omdat mama ook twee dingetjes kocht, kostte de hoes uiteindelijk dus maar €3,33! Ik kocht ook nog twee broeken, maar die vond ik niet bijzonder genoeg om op de foto te zetten.

Ik heb een heel gezellig dagje gehad en ik ga zeker weer eens terug naar Den Bosch, want het is echt een leuke stad! Ben jij er wel eens geweest?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

29 opmerkingen:

  1. Ik ben er nog nooit geweest, maar het ziet er wel super leuk en gezellig uit :) Leuke foto's heb je genomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben nog nooit naar Den Bosch geweest, maar het ziet er wel heel gezellig uit! En je iPad hoes is zó leuk. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk verslagje! Den Bosch is een gezellige en leuke stad. Aaah zie ik daar mumkins bij Lush? Lekker eten en wat een toffe iPadhoes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, volgens mij heten die pompoenachtige bruisballen mumkins inderdaad, zo schattig! En dankjewel! :)

      Verwijderen
  4. Ik ben er nog nooit geweest, maar het ziet er heel gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wist niet dat Den Bosch zo toerist-minded was :)
    Ben ook erg benieuwd naar het lunchtentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt als een leuke dag! Den Bosch is ook hartstikke leuk! Ik moet er ook maar weer eens heen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh wauw. Dat hoesje is heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat heb je er prachtige foto's van gemaakt! Zo sfeervol en mooi! En je outfit is echt een plaatje, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vond Den Bosch ook een super leuke stad toen ik er was, mooie fotos heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super leuke foto's! Den Bosch lijkt me een leuke stad! Mooie hoesjes heb je ook kunnen kopen, altijd fijn zo'n actie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk artikel. Ik ben nog nooit echt in den bosch geweest om te winkelen. Binnenkort maar eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk artikel! Heb je de Bossche bol geproeft? Echt een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow wat een mooie foto's!! Ik kom echt nooit in Den Bosch, maar het ziet er super leuk uit!
    Snel maar eens een citytripje doen!

    xx
    Nathalie
    www.nathalie-kemna.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk verslag heb je ervan gemaakt en mooie foto's. Den Bosch is zó leuk! Een van me favoriete steden! Het is inderdaad super gezellig. Ik ben nog benieuwd naar het lunchtentje! Dat zag er namelijk heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een leuke foto's! Den bosch lijkt me heel leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ziet er uit als een gezellige stad! Ik ben er nog nooit geweest en woon er ook ver vanaf, maar het lijkt me een leuke locatie voor een weekendje weg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke foto's! Die ipad hoes is echt mooi! En wat een schattig snoepwinkeltje.

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk artikel heb je geschreven, Den Bosch is inderdaad een erg leuke stad. Ik wil er binnenkort ook weer eens heen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk artikel en handige tips want ik wil al lang weer een keer naar Den Bosch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een ontzettend leuk verslagje! Ik ben denk ik twee keer in Den Bosch geweest om te winkelen en vind het echt één van de gezelligste steden. Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk artikel met mooie foto's! Ik woon 10 minuutjes van Den Bosch af, ik zit er ook op school en ga er regelmatig winkelen :)

    liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk om te zien hoe iemand anders Den Bosch ervaart. Ben er zelf geboren en deels opgegroeid, dus ken het van top tot teen, haha! Het sfeervolle straatje met eettentjes heet Uilenburg, daar lunch ik ook altijd heel graag en is ook mijn favoriete stukje van Den Bosch! Heel mooi vestje heb je ook aan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. supermooie foto's! Den Bosch is inderdaad echt een sfeervolle en gezellige stad :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk geschreven en ook erg mooie foto“s :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Sfeervolle foto's, helemaal leuk om te zien! Ik ben er nog nooit geweest, maar misschien is het leuk om er eens langs te gaan. Ik raak namelijk zeer benieuwd naar de stad én het is iets anders dan de standaard steden :)!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.