Beauty,

BUDGET TIP / Essence eye pencils (limited edition!)

3/01/2014 Pixels By Emilia 27 Comments



Nederlands: Toen ik laatst bij het Kruidvat was om een nieuw oogpotlood te halen, zag ik dat het budgetmerk Essence weer een nieuwe collectie met limited edition make-up had uitgebracht. Leuk! Ik nam twee oogpotloden uit deze limited collectie mee. Een bruine, omdat ik die kleur het meest gebruik, en een donkerblauwe, om gewoon eens te proberen. Ik ben heel enthousiast over de potloodjes, dus ik besloot ze meteen voor jullie te reviewen.

English: When I went to the drugstore to get a new eye pencil last week, I found out the budget make-up brand Essence came up with a new limited edition collection. I bought two eye pencils from this collection, a brown one and a blue one, and since I really like these pencils, I decided to review them for you guys.


Hierboven zie je meteen waarom ik de potloodjes zo fijn vind: ze zijn enorm goed gepigmenteerd! Ze geven heel veel kleur af, zonder dat je hard op het oogpotloodje hoeft te drukken. Aan de achterkant van de potloden zit een rubberen 'dingetje' (hoe noem je zoiets?) waarmee je het oogpotlood een beetje kunt vervagen, zoals je op de rechter foto kunt zien. Handig!
Het blauwe oogpotlood heet '01 Inkheart' en is een matte, donkerblauwe kleur. Het andere potloodje heet '02 Grey-headed lovebird' en is een glanzende, grijsbruine kleur met minuscule glittertjes.


Dit is het rubberen dingetje dat aan de achterkant van de potloodjes zit. Het ziet er een beetje maf uit, maar het maakt het heel gemakkelijk om het potlood netjes te vervagen!


Op de foto's hierboven zie je hoe het blauwe oogpotlood eruit ziet op mijn ooglid. Op de linker foto heb ik een strak lijntje gezet, op de rechter foto heb ik het lijntje een beetje vervaagd met de achterkant van het potlood.


En nog even een full-face foto. Hier zie je goed hoe de blauwe kleur eruit ziet. Het is niet echt een felle kleur, maar het neigt meer naar grijs. Ik vind dat wel mooi, knalkleuren vind ik bij mijzelf vaak te extreem, maar deze kleur vind ik hartstikke draagbaar!
De kleur blijft heel goed zitten, na een dagje school zat het nog prima op z'n plek, en ook een regenbui overleeft het oogpotlood gewoon.


De limited edition van Essence ('Love Letters', heet deze collectie) ligt als het goed is de hele maand maart nog in de schappen en de oogpotloodjes kosten €1,59 per stuk.

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

27 opmerkingen:

  1. Pretty, ik ben zelf alleen meer van de eyeliners dan van de potloodjes. Maar omdat jij zo enthousiast bent ga ik toch even spieken bij de Kruidvat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze zien er heel mooi uit! heb van deze serie so far alleen de highlighter gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt goed zeg! Die blauwe kleur staat je pretty (maar wat staat jou niet?)!
    Oh, en zo'n rubberen dingetje heet een smudger haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dus toch! Ik dacht dat er misschien een Nederlands woord voor was, maar dan houd ik het gewoon op smudger haha. Thanks Es!

      Verwijderen
  4. Ziet er mooi uit, vooral als het uitgevaagd is. En natuurlijk een fijne prijs, haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker een mooie kleur. Ik zou daar dus helemaal overheen kijken.
    Staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, inderdaad heel mooi gepigmenteerd! Staat je super! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn zeg, dit moet ik ook maar eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, die zien er goed uit! Die kleur blauw staat je ook echt prachtig :) Ik heb er nooit over na gedacht dat je eigenlijk zo simpel een mooie ooglook kunt maken, haha! Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, ze zijn echt mooi! Die blauwe kleur staat je echt goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw! Dat blauwe laat je ogen echt heel mooi uitkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie potloodjes en mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw die blauwe is echt erv mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er prachtig uit, staat je echt mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijne tip! Je ooglook staat je mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oeh, goede tip! Binnenkort even de Kruidvat in...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi! Handig ook die smudge achterkantjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het staat je heel mooi!! Nou ben ik geen ster in een lijntje zetten met een potlood, haha...Dus denk dat ik toch bij de eyeliner blijf :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En wat grappig, bij mij is het juist het tegenovergestelde. Ik vind eyeliner vaak juist lastiger, omdat het dan in één keer een recht lijntje moet zijn. Dit kan ik tenminste nog vervagen haha. :)

      Verwijderen
  18. Wauw, je kunt zoo goed oogpotlood aanbrengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw, het blauwe staat jou echt heel mooi! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Essence gaat er op vooruit met hun potloodjes zo te zien! Haha, de laatste keer dat ik een potloodje probeerde van hun was het bagger (is ook al twee jaar geleden ofzo), maar deze zien er tof uit. Je hebt het ook heel mooi aangebracht! Doe ik je niet na met een potloodje, hihi! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. oh wauw, geeft een mooi resultaat! Ik ben niet zo voor blauwe eyeliners enal, maar deze is inderdaad heel erg draagbaar :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.