Beauty,

BEAUTY / My favorite anti-redness primer

3/23/2014 Pixels By Emilia 20 Comments


Nederlands: Het product waarover ik vandaag ga schrijven, gebruik ik al zo lang en zo vaak, dat het bijna een schande is dat ik het nog nooit eerder op mijn blog heb genoemd. Ik heb het over de mintkleurige 'neutralizer' van Make-Up Studio. Toen ik een paar weken geleden mijn vierde (of vijfde...?) flesje kocht, besloot ik dat het tijd was om jullie eindelijk eens over deze primer te vertellen.

English: Today I'm writing a review about a product that I've been using for a long time now. Since I like it so much, it's actually weird I never mentioned it on my blog earlier. I'm talking about Make-Up Studio's minty neutralizer. When I bought my fourth (or maybe even my fifth) bottle last month, I decided to finally write an article about this anti-redness primer.


De neutralizer is een primer (make-upbasis) die bepaalde kleuren in je gezicht neutraliseert. Make-Up Studio verkoopt verschillende tinten, die allemaal een ander effect hebben. Ik kies meestal voor mint, een kleur die de roodheid van je huid verbloemt en je gezicht tegelijkertijd wat oplicht. Het is wel belangrijk dat je er niet teveel van gebruikt, want dan maakt deze primer je een beetje bleek. Daar zie je overigens niets meer van als je er een foundation over aanbrengt.
Ik heb ook wel eens de kleur green gebruikt. Die kleur neutraliseert ook roodheden, maar heeft niet dat oplichtende effect. Een voordeel van de groene primer vind ik dat deze kleur je niet zo snel bleek doet lijken.
Met de andere kleuren (apricot, blue, lila, peach en white) heb ik geen ervaring, dus daar kan ik jullie niets over vertellen.


Op de collage hierboven zie je goed het effect van de primer. Op foto 1 zie je mijn hand zonder iets erop, op foto 3 zie je hoe mijn hand eruit ziet met de neutralizer erop. Veel minder rood! Op foto 2 zie je het kleine druppeltje dat ik hiervoor nodig had.


Ik zal even kort op een rijtje zetten wat ik zo fijn vind aan de neutralizer:
• De mintgroene kleur verbloemt roodheid in je gezicht.
• De primer zorgt ervoor dat je gezichtsmake-up goed blijft zitten.
Het product trekt snel in/droogt snel op. Zodra je het hebt uitgesmeerd, kan je je foundation er al overheen aanbrengen.
• De verpakking heeft een pompje. Dat is én hygiënisch én handig, want per pompje komt er precies genoeg primer uit voor je hele gezicht.
• Je doet behoorlijk lang met zo'n klein flesje! Ik gebruik de primer vrijwel dagelijks en doe ongeveer 3 maanden met een flesje.
• Mijn huid is behoorlijk gevoelig, maar op deze primer heb ik geen allergische reacties gehad! Het voelt gewoon goed aan op mijn gezicht.

Eerlijk is eerlijk, elke product heeft wel wat nadelen. Die moeten natuurlijk ook genoemd worden:
• De verkrijgbaarheid is een beetje jammer: Make-Up Studio is alleen verkrijgbaar in hun eigen winkels of online. Ik heb het merk helaas nog nooit bij een drogist gespot.
• Als de primer bijna op is, komt er niets meer uit het pompje, maar dan zit er vaak nog wel wat product in het flesje! Draai dus altijd de dop er even af als je denkt dat het flesje leeg is, want ik kan er elke keer nog ruim een week mee vooruit!
• Als je teveel mintgroene neutralizer opsmeert, lijk je een beetje bleek (of een smurf). Aan één pompje heb je écht genoeg voor je hele gezicht.


De neutralizers van Make-Up studio kosten €14,90 en zijn te koop in hun brand stores en te bestellen op hun site. Daar kun je ook terecht voor meer informatie over het merk en de verkooppunten.
Gebruik jij wel eens een primer?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

20 opmerkingen:

  1. Dit lijkt me echt een heel goed product! Je ziet inderdaad het verschil, prachtig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt inderdaad heel goed zeg, ben heel benieuwd of die voor mij zou werken. Zou ideaal zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit klinkt echt fijn, ik ben nog naar zoiets op zoek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt goed ! Je ziet inderdaad goed het effect van de primer op je hand ! X Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jemig, de vierde alweer? Die had je ook in Den Haag gekocht toen toch?
    Hij ziet er wel goed uit trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben hier wel benieuwd naar! Ik heb vaak last van rode vlekjes op mijn wangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt goed! Is het ook geschikt voor een droge huid?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik wel! Ik heb zelf geen droge huid, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar volgens mij is het voor elke huid wel geschikt! Het is in ieder geval geen product dat je huid uitdroogt.

      Verwijderen
  8. Dit klinkt wel heel erg goed zeg! Wat Hester hierboven vraagt ben ik ook wel benieuwd naar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik gebruik eigenlijk nooit een primer, maar als ik dit zo lees is het daar misschien toch wel eens tijd voor :) Klinkt goed. En ach, wanneer je één keer weet hoe veel je moet gebruiken, lijkt het me dat je niet meer super bleek/een smurf wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het altijd leuk als je over beauty producten tussendoor schrijft! Was een paar weken terug nog bij Make-up Studio, ze hadden echt prachtige producten. En de primer ziet er top uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kende dit merk nog niet, maar ik vind hem er goed uitzien, ik gebruik er nu een van Catrice, maar die is al bijna op haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die ziet er goed uit! En ook nog een best prima prijsje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hij klinkt echt super fijn, wel echt iets voor mij om per ongeluk teveel te gebruiken :')

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit is handig zeg! Wist niet dat zoiets bestond :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow, die lijkt me echt goed werken! :) Ik heb het zelf gelukkig niet nodig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Klinkt goed en de prijs valt ook nog eens mee!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.