Personal,

TAG / Gewoon niet

2/10/2014 Pixels By Emilia 30 Comments


Nederlands: Het is weer eens tijd om een tag in te vullen! Een tijdje terug zag ik bij meerdere youtubers de 'gewoon niet' tag verschijnen en ik vond die filmpjes echt heel leuk. Vandaag ga ik dus dezelfde tag doen, maar omdat ik geen video's maak, beantwoord ik de vragen gewoon in een artikel.
Het is de bedoeling dat ik van meerdere categorieën ga vertellen wat ik 'gewoon niet' vind kunnen. Ik zal onder andere opnoemen welke muziek ik niet leuk vind, welke kleding ik nooit zou dragen en welke zoetigheden ik niet lust. Een klein beetje negatief dus, maar het is ook wel eens leuk om lekker te klagen, toch?

English: Time to fill in a tag again! A while back I saw the Dutch 'gewoon niet' tag on several youtube channels and I loved those videos. So, I thought I'd do the tag as well. But since I don't make movies, I decided to make an article of it.
I have to tell what I do not like about a few given categories, so I'm going to complain a lot in today's post! I'll tell what kind of parties I don't like and which clothes I would never ever wear. I won't translate the full text to English, so feel free to use the translator in the sidebar if you'd like to read the article anyway!


Kleding
Iedereen heeft een eigen smaak, dus ik vind het een beetje moeilijk om kleding aan te wijzen die ik echt niet vind kunnen. Wat ik zelf in ieder geval nooit zou dragen, is angorawol of echt bont. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om iets te kopen waarvan ik weet dat er een dier zó voor geleden heeft. En daarbij, waarom zou je echt bont dragen, als er toch ook nepbont bestaat?

Geuren
Ik kan niet tegen de geur van nieuwe auto's. Geen idee hoe het komt! Toen we jaren geleden een nieuwe auto kochten, werd ik elke keer wagenziek als we een stuk gingen rijden. Nu is die nieuwe geur er wel zo'n beetje uit en word ik nooit meer misselijk. Gek eigenlijk!

Bron

Muziek
Qua muziek ben ik eigenlijk heel makkelijk, ik vind de meeste genres wel leuk! Oké, ik luister niet naar van die elektronische muziek en grunten is ook niet zo mijn ding, maar verder vind ik zo'n beetje alles wel prima! Vroeger had ik trouwens ook absoluut niets met Nederlandstalige muziek, maar dat is veranderd toen ik Acda en De Munnik ontdekte. Hun nummers en teksten vind ik zó leuk!

Eten
Zoals de meesten van jullie wel weten, ben ik veganist, dus vlees en zuivel eet ik sowieso niet. Niet omdat ik het niet lust, maar gewoon uit principe. Verder ben ik best een makkelijke eter, maar voor zuurkool haal ik mijn neus op. Sorry, maar daar kan ik echt niet van genieten.

Bron

McDonald's
Haha, wat een grappige categorie! Eigenlijk is de hele McDonald's het voor mij 'gewoon niet'. Als vegan kan je niet echt lekker eten bij de McDonald's. Ik durf daar eigenlijk zelfs geen patat meer te eten, sinds ik gehoord heb dat ze daar vleesaroma's in stoppen. Volgens mij zou ik er alleen frisdrank kunnen bestellen!

Seizoen
Hmm, moeilijk! Ik vind alle seizoenen leuk, juist door de afwisseling! Natuurlijk ben ik niet echt blij met de regen in de herfst, maar ik vind het wel altijd mooi als de blaadjes van de bomen oranjerood worden. En de kou in de winter vind ik ook niet altijd even prettig, maar het is wel altijd een ontzettend gezellig seizoen met de feestdagen! En de zomer en lente vind ik ook heerlijk, omdat het dan (meestal) lekker weer is en iedereen vrolijk is én omdat we dan lekker lang vakantie hebben.
Dus nee, ik heb geen minst favoriet seizoen!

Bron

Zoetigheid
Als het om zoetigheid gaat, ben ik dol op koekjes en gebak en chocola. Wat ik minder lekker vind, zijn van die typische snoepjes, zoals winegums en lolly's. Van die zoetigheid die zo aan je tanden gaat kleven, brr. Oh, en witte chocola, jakkie!

Personen
Een vervelende eigenschap bij personen? Hmm. Ik vind het irritant als mensen hypocriet zijn, dat snap ik nooit zo. En mensen die nooit iets anders doen dan zeuren, die vind ik ook niet altijd even gezellig.

Bron

Party
Mijn minst favoriete feest is oudejaarsnacht. Zoals jullie ondertussen ongetwijfeld weten, ben ik als de dood voor vuurwerk en durf ik op 31 december eigenlijk niet naar buiten. Daarom heb ik 's avonds eigenlijk ook nooit zo'n zin in feestjes. Gelukkig is het maar één nacht per jaar en zijn er nog 364 andere dagen om te feesten zónder vuurwerk.

Ouders
Mijn ouders zijn heel leuk, daar heb ik eigenlijk niet zoveel over te klagen. Natuurlijk vind ik het heel irritant als er geroepen wordt dat ik mijn spullen moet opruimen of dat ik niet steeds de voorraadkast leeg moet eten, maar goed, daar hebben ze dan ook wel weer gelijk in.

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

30 opmerkingen:

  1. Haha wat een geweldige tag en wat heb je het leuk ingevuld! Super leuk gedaan en tof om te lezen :) Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tag' de geur van nieuwe auto's vind ik ook verschrikkelijk. Zuurkool, Blergg! :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind het een hele leuke tag! Ik ben het met de meeste dingen eens: geen bont / angora wol, ik heb nooit kunnen wennen aan de geur van nieuwe auto's, ik vindt winegums helemaal niet lekker en oudejaarsnacht is ook niet echt mijn favoriete feestdag want ik heb niets met vuurwerk. :-) Het had bijna mijn tag kunnen zijn haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha wat leuk dat je zoveel herkent, zo toevallig allemaal!

      Verwijderen
  4. Leuk om te lezen, ik hou ook zo niet van da Mac.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vond de tag altijd al leuk, maar leuk beantwoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik deel de angst voor vuurwerk met jou! Ben er ook heel erg bang voor en ga dus ook echt niet naar buiten haha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke tag en veel herkenning. Ik heb dat zelf bijvoorbeeld ook met auto's, die geur is dan zo vies en sterk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful pictures.
    I’m in love with your blog.

    Have a wonderful day!

    xoxo
    Kelly

    http://www.we-heart-fashion.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om te lezen! Ik vind de geur van auto's altijd vies! Ik houd er ook niet van om met oudjaar buiten te zijn, maar ik vind die feestdag niet vervelend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Iew de geur van nieuwe auto's! We hebben onze auto al drie jaar maar ik word nog steeds misselijk van de geur. En snoepjes die aan je tanden blijven plakken zijn inderdaad ook vreselijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha herkenbaar, ik ben ook echt jaaaren misselijk geweest van die geur! Nu ruik je het gelukkig niet meer zo. Nou maar hopen dat we voorlopig geen nieuwe auto kopen!

      Verwijderen
  11. Ah wat een leuke tag! Zuurkool is inderdaad iets minder lekker haha, en als we geen zuurkool lusten is dat natuurlijk een hele goede reden om de voorraadkast leeg te eten haha. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel herkenbaar! Ik werd ook wagenziek toen mijn vader een nieuwe auto kreeg haha, zo gek!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De geur van nieuwe auto's kan ik ook niet tegen! Als ik dan lang achter in de auto moet zitten word ik misselijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Inderdaad, bont! Waarom zou je dat dragen? Doe normaal en inderdaad.. er bestaat fake fur! Winegums zijn niet te bikken, maar lolly's.. nom! Maar wel hele zure. :') Vroeger had je die groene ofzo en die trokken echt je kaken samen joh, onmenselijk, maar zo lekker! Dat stukje over je ouders met de voorraadkast, te mooi. :')

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk om te lezen! Ik vind vuurwerk ook echt verschrikkelijk. En eigenijk al het snoep wat bestaat, hahaha!

    Xx Alex

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Helemaal leuk om te lezen! Ik zou eigenlijk ook nooit echt bont kopen, want het idee gewoon al, je snapt 't wel, dus ik ga het niet herhalen, brrrr. McDonalds is ook niet echt voor mij weggelegd, behalve de McFlurry's en de milkshakes én dan de patat, maar voor de rest wordt ik altijd een beetje misselijk van het eten daar. Oh en snoep, blergh, ik wordt daar heel snel misselijk van. Lolly's vind ik op z'n tijd dan wel weer lekker, maar voor de rest, nee. Haha en goh, te leuk van de voorraadkast, hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. KARWEI Boskoop is het vuurwerk verkoop punt van Boskoop, Benthuizen, Waddinxveen, Moerkapelle en omstreken! Wij verkopen het mooiste vuurwerk van de omgeving! Zelfs mensen uit Gouda, Zevenhuizen, Bodegraven en Reeuwijk komen naar ons voor ons vuurwerk! Dit komt tevens door onze spetterende vuurwerk acties! Wij hebben een groot assortiment, die bestaat onder andere uit vuurpijlen, grote batterijen, kindervuurwerk en ratelbanden. Alles van hoge kwaliteit, voor een scherpe prijs! Dus woont u in Alphen aan den Rijn, Boskoop, Vuurwerk Waddinxveen, Benthuizen of Moerkapelle? Of woont u verder weg? Bijvoorbeeld in Gouda, Bodegraven, Zevenhuizen of Reeuwijk? Twijfel niet en kom langs!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.