Diary,

PERSONAL UPDATE / About school, NYE and events

1/11/2014 Pixels By Emilia 30 Comments



English
: It's time to write a personal update again! Lately I got a lot of questions about school and about how I survived NYE with my fear for fireworks, so I'll answer those questions today. Also, I attended a fun event, so I'll write a about that too. I won't translate the whole article to English, so please use the translator in the sidebar if you'd like to read the full content of this personal post!

Nederlands: Tijd voor een nieuwe personal update! Ik heb de afgelopen dagen een hoop vragen gekregen over hoe het gaat met mijn opleiding én over hoe mijn oudejaarsavond is verlopen, dus die zal ik vandaag beantwoorden. Ook heb ik weer een leuk event bijgewoond, waarover ik wat wil schrijven, dus ik heb weer genoeg te vertellen vandaag!


School

Allereerst zal ik even wat vertellen over school, want daar heb ik de meeste vragen over gehad. Ik studeer huidtherapie en ben momenteel bezig met de minor 'psychiatrie, medicatie en voeding'. Ik vind het ontzettend interessant en tot nu toe gaat het volgens mij hartstikke goed! We leren over allerlei stoornissen, zoals angststoornissen, stemmingsstoornissen en eetstoornissen, en ik vind alle lesstof heel boeiend! Als je ooit de kans krijgt om voor deze minor te kiezen, zou ik het je aanraden. Vooral als je geïnteresseerd bent in de ziektebeelden die ik net noemde, zal je het heel leerzaam vinden!
Een minpuntje is wel dat het heel veel werk is en dus veel tijd kost. Ik moet deze module meerdere presentaties geven (gisteren had ik er een die gelukkig erg goed ging!), aan een langlopende groepsopdracht werken en meerdere individuele opdrachten inleveren. Vandaar ook dat het de laatste tijd een beetje stil is op mijn blog... Ik doe echt mijn best om zoveel mogelijk te schrijven!

bron

Oudejaarsavond

Ik vond het zó lief dat iedereen zo bezorgd over me was tijdens oudejaarsavond! Ik heb meerdere berichtjes gekregen van vriendinnen én van lezeressen om me sterkte te wensen en om te vragen of het goed ging. Voor degenen die al die bezorgdheid niet snappen: ik heb vuurwerkfobie en het liefst zou ik 31 december overslaan.
Maar... het ging dit jaar best goed! Vorig jaar ben ik om 11 uur gaan slapen, zodat ik niets van het vuurwerk mee zou krijgen, maar dit jaar besloot ik om toch de deur uit te gaan. Ik moet me toch ooit over die angst heen zetten, dacht ik. Nouja, dat is natuurlijk niet helemaal gelukt, maar ik heb in ieder geval niet de hele dag binnen gezeten. Mijn vader heeft me 's middags met de auto naar Michael gebracht (bedankt pap!) en samen zijn we naar een feestje van zijn vrienden gegaan. Toen iedereen om 12 uur buiten vuurwerk ging afsteken, ben ik lekker binnen gebleven met een glas champagne en de hond (ik weet niet wie er banger was, de hond of ik...) en heb ik op mijn gemakje met mijn ouders en vriendinnen gebeld en gewhatsappt. Gelukkig viel het dit jaar mee met de knallen en de chaos op straat, tegen de tijd dat we weer naar huis toe gingen was het zelfs zo goed als stil!
Uiteindelijk heb ik ondanks mijn fobie dus best een leuke avond gehad!

Foto's door May

Events

Afgelopen tijd heb ik ook weer een aantal leuke events mogen bijwonen. Ik ben onder andere naar een netwerkborrel van Ilovefashionbloggers.com geweest en dat was ontzettend gezellig! We hebben heerlijk gegeten bij Bo Cinq en kregen daarna een wine tasting in hetzelfde restaurant. Ik drink nooit echt veel alcohol, maar zo'n proeverij was erg leuk om een keer te doen!
Voor deze maand heb ik nog geen events op de planning, omdat de tentamens voor de deur staan. De uitnodigingen voor Fashion Week die ik heb ontvangen, heb ik helaas moeten afzeggen, omdat die tegelijk vallen met mijn herkansingen. Balen, maar school gaat toch echt voor!

Zo, genoeg over mij! Hoe gaat het met jullie? Hebben jullie een leuke oudejaarsavond gehad en gaat er nog iemand naar Fashion Week?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

30 opmerkingen:

  1. Vuurwerkfobie heb ik nog nooit van gehoord, maar wat naar dat je dat hebt. Ik ben blij dat het allemaal goed is gegaan! Heel veel succes met leren voor je tentamens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes de komende tijd met je tentamens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat je toch een beetje je fobie onder ogen wilde komen, gelukkig is het allemaal weer voorbij. Ik volg zelf psychologie, wat leuk dat je deze minor doet! Wat ik nu heb, is dat ik alles wat ik leer nu probeer te plaatsen bij mezelf of anderen, hihi. Heel veel succes met je tentamens de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die minor zou ik ook wel willen doen. Klinkt goed! Vervelend van je fobie. Lijkt me erg lastig. Ik ben zelf ook geen fan van vuurwerk, maar dit lijkt me wel erg naar. Gelukkig heb je toch een fijne avond gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om te lezen. Die minor klinkt er interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 31 december bedoel je ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wist helemaal niet dat je zo een fobie had voor vuurwerk, wat vervelend! En heel veel succes met je tentamens <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke update! Fijn dat je je school zo leuk vind, maar inderdaad je hebt dan zoveel leerwerk/presentaties. Succes, you can do it! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh die Minor lijkt me ook vet interessant joh! Tof dat je dat hebt op school. En gelukkig was je Oud & Nieuw toch geslaagd. Mijn beste vriendinnetje heeft ook vuurwerkfobie, echt sneu (voor jou ook!) :(

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat oud&nieuw rustig verliep en veel succes met je tentamens!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat het goed gegaan is met nieuwjaar! Vind het heel dapper van je :) Mijn oudjaar was ook leuk! Ik heb geen vuurwerkfobie maar vind het ook best eng, sinds er een aantal jaar geleden een pijl van ons niet de lucht in gegaan is. Niks ergs gebeurd, maar als er nu pijlen afgestoken worden sta ik er echt naar te staren van "ga de lucht in!!! ga de lucht in!!!" Gelukkig ging dit jaar alles goed, maar ik kom niet verder dan de portiek ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je opleiding klinkt interessant! Jammer dat je tentamens tegelijk vallen met fashion week. Hopelijk kan je de volgende keer wel! :))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke update, wat een leuke opleiding heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn dat je een fijne oudjaarsavond hebt gehad ondanks je angst! Lijkt me trouwens erg vervelend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk om te lezen! Fijn dat je dit jaar wel hebt kunnen genieten van oudejaarsavond en minder bang was :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat klinkt dat interessant van je studie! En wat naar dat je een vuurwerkfobie hebt.. maar ja, er zijn ergere dingen :P. Leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn dat je oudjaarsavond hebt kunnen vieren, en dat het iets beter ging! En je opleiding klinkt erg interessant. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik snap je vuurwerk fobie, na drie minuten buiten kijken vlucht ik weer naar binnen. Dit jaar hield ik het ook iets langer vol, ik had zelfs voor het eerst in mijn leven een rotje afgestoken. Ik was wel even bang dat ik de aansteeklond weg zou gooien, in plaats van het rotje zelf.
    Heel erg veel succes met je opleiding! Ik heb het ook super druk, lastig soms om alles te kunnen combineren!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat jammer dat je vuurwerkfobie hebt! Maar toch leuk dat het dit jaar al beter ging ! x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat goed van je dat je toch je angst hebt proberen te overwinnen! En prachtige foto's heb je erbij gedaan. Heel logisch toch dat je blog op een iets lager pitje komt te staan nu je het zo druk hebt op school, tenminste ik vind van wel haha. Heel veel succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik snap je angst, ik vind vuurwerk ook erg eng en gevaarlijk! Heel veel succes met school!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hahah ahh "ik weet niet wie er banger was, ik of de hond" ik zie jullie al helemaal zitten..! Ik hou zelf ook niet van vuurwerk hoor, het hoeft van mij ook allemaal niet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gelukkig heb je toch nog een leuke oudejaarsavond gehad!
    Veel succes met je tentamens. (:

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mah kind je bent zo mooi :(((((((

    Liefs, Sara.
    PS: GOODIEBOX WINNEN T.V.W. OVER $500? IT'S ON THE BLOG!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat leuk om dit verslag zo te lezen. En wat goed van je dat je je er toch over heen hebt gezet met oud en nieuw!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige foto's! En naar van je fobie, maar toch goed dat je gewoon de deur uit bent gegaan en een leuke avond hebt gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat fijn dat het goed gaat op school, nog veel succes verder! Ik wist niet dat je een vuurwerkfobie had, maar gelukkig dat het goed was gegaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.