Personal

YOU PROBABLY DIDN'T KNOW #9 / The winter edition

12/19/2013 Pixels By Emilia 21 Comments


English: It has been months ago since I wrote the last 'You probably didn't know' (a list with 5 facts about me) so I think it's about to be time to make a new one! And because it's winter time, I thought it would be fun to give the list a winter theme this time. I hope you enjoy reading!

Nederlands: Het is lang geleden dat ik voor het laatst een 'You probably didn't know' heb geschreven (een lijstje met 5 feitjes over mezelf), hoog tijd om een nieuwe te maken! En omdat het winter is en ik al helemaal in de kerstsfeer zit, heb ik vandaag een winter-editie voor jullie. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om zo weer wat meer over me te weten te komen!


English:

1. A few years ago, I got hypothermia after spending way too many hours in the freezing cold. I was so cold, that I could barely move. I couldn't even untie my shoes when I got home, pretty scary! I ended up spending two full days in bed, to warm up.
2. During winter, I eat soup around three times a week and I wouldn't even mind eating it more often. It's so warming!
3. I am so afraid of fireworks that I never go out on New Year's Eve. In Holland people are allowed to use their own fireworks, so on the 31th of December the streets are filled with noise and tumult and bangs and booms and it just scares me so much.
4. I learnt ice skating on 'natural ice' when I was very very little. There's a ditch in our backyard and the water used to turn into ice every winter, so we'd spend days on the ice. I still love ice skating so much!
5. The picture at the top of this post is my favorite winter picture ever. It doesn't matter how often I see it, it always makes me laugh. Those way too big hats, my awfully blue tights and my brother's expression... Priceless!

Nederlands

1. Een aantal jaren terug ben ik in de winter onderkoeld geraakt, omdat ik veel te lang buiten was op een dag dat het extreem vroor. Mijn lichaamstemperatuur was zo erg gedaald, dat ik nauwelijks nog kon bewegen. Ik kon mijn schoenen niet eens uittrekken toen ik thuiskwam, heel eng! Uiteindelijk heb ik twee dagen in bed gelegen voordat ik me weer normaal kon bewegen.
2. In de winter eet ik zo'n 3 keer per week soep, het liefst zou ik zelfs elke dag soep eten. Heerlijk warm!
3. Ik ben zó bang voor vuurwerk, dat ik de afgelopen jaren niet ben uitgegaan op oudejaarsavond. Ik heb geen idee hoe die angst is ontstaan, ik heb er al mijn hele leven last van. Gelukkig mag er maar een keer per jaar vuurwerk afgestoken worden.
4. Ik heb al toen ik nog een heel klein Emiliaatje was, leren schaatsen op natuurijs. Onze tuin grenst namelijk aan een sloot en die bevroor vroeger 's winters altijd, dus dan stonden we dagelijks op het ijs. Ik ben echt blij dat ik kan schaatsen, het is zo leuk!
5. De foto bovenaan dit artikel is mijn favoriete kerstfoto. Hoe vaak ik er ook naar kijk, ik schiet altijd in de lach. De xxl kerstmutsen die we dragen, mijn knalblauwe maillot en natuurlijk de gezichtsuitdrukking van m'n broertje... Hilarisch!

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

21 opmerkingen:

  1. Die slofjes, wat schattig zeg! Vuurwerk is niet altijd even prettig dat snap ik, maar vervelend dat je er echt bang voor bent

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die foto is superschattig!
    Wat erg dat je onderkoeld was geraakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke weetjes! Ik ben ook als de dood voor vuurwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om te lezen, er staan leuke weetjes tussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die foto bovenaan is echt supercute! En wat moet dat onderkoelgedoe eng geweest zijn :s Brrrr.... Schaatsen is inderdaad superleuk ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke foto! Ik ben ook wel erg bang voor vuurwerk :( Vind het ook helemaal niet leuk om die dag nog over straat te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook heel erg bang voor vuurwerk. Blijf die avond het liefst binnen met wijntjes, champagne, vriendinnen en lekker eten. En schaatsen is leuk! Ik heb acht jaar aan kunstschaatsen gedaan en ik mis het nog steeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben ook heel erg bang voor vuurwerk. Blijf die avond het liefst binnen met wijntjes, champagne, vriendinnen en lekker eten. En schaatsen is leuk! Ik heb acht jaar aan kunstschaatsen gedaan en ik mis het nog steeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik vind vuurwerk ook echt helemaal niks.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ahw zo lief die foto! Snap wel dat je bang bent voor vuurwerk, mensen doen er zulke domme dingen mee..

    XO

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb ook leren schaatsen in de (bijna) achtertuin, alleen dan bij de overburen! Ik mis het ook echt, hopelijk kunnen we deze winter weer het ijs op.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Brrr onderkoeld raken lijkt me echt heel erg zeg! Ben je dan ook de hele tijd heel koud? Ik hoop dat we dit jaar weer kunnen schaatsen, ik kan het niet heel goed maar heb veel foto's van vroeger dat ik op de sloot aan het 'schaatsen' en sleeën ben haha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. OMG, voortaan dus heel warm gekleed gaan Emillie, want je mag niet weer onderkoeld raken!! En maandag gaan we schaatsen he :D:D:D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk lijstje weer! Die foto is hilarisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke kerst foto, haha! En leuk lijstje. Ik ben ook heel bang voor vuurwerk, durf daardoor ook niet uit te gaan :(

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een geweldige foto! En hele mooie weetjes over jou. Schaatsen is zo heerlijk <3 Maar wel voortaan op tijd naar binnen, jeetje wat schrok ik toen ik het las! Mooi artikel en leuk geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die foto is inderdaad echt ontzettend leuk! Daar heb ik nog nooit van gehoord, onderkoeld raken, dat lijkt me echt heel erg eng. Ik kan ook elke dag wel soep eten, soooo jummy!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow wat heftig dat je onderkoeld was geraakt! De foto is wel echt heel leuk. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk om te lezen! Hopelijk blijft het een beetje rustig in je buurt met vuurwerk, die foto is trouwens echt onwijs schattig haha. (:

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.