Butterflies,

HOTSPOT / De Orchideeën Hoeve

12/10/2013 Pixels By Emilia 14 Comments



English: If you like good food, pretty flowers, dazzling butterflies and colorful lorikeets, I've found the perfect hotspot for you! Two weeks ago I went on a trip with my boyfriend's family and one of the things we did was visiting this place called the 'Orchideeën Hoeve' (which literally means Orchids Farm). I loved that place so much that I wanted to write an article about it today!

Nederlands: Als je houdt van lekker eten, mooie bloemen, prachtige vlinders en kleurrijke lori's, dan heb ik vandaag een leuke hotspot voor je! Twee weken geleden was ik een weekendje weg met de familie van Michael en toen brachten we een bezoekje aan 'de Orchideeën Hoeve' in Flevoland. Dat was zo'n leuke plek dat ik er vandaag even een stukje over wil schrijven!




English: First of all I'll explain what the Orchideeën Hoeve exactly is (although you can already tell that by the name). It's a gigantic greenhouse where orchids grow, but expect for flowers, they also have a wonderful butterfly garden, many cute lorikeets (a parrot subfamily that can bite pretty painfully as I got to experience), a restaurant and a big shop. You could call it a tropical paradise.

Nederlands: Ik zal om te beginnen even uitleggen wat de Orchideeën Hoeve precies is (al kun je dat eigenlijk al wel afleiden uit de naam). Het is een grote kas waar orchideeën worden gekweekt, maar behalve ontelbaar veel bloemen, hebben ze er ook een prachtige vlindertuin, losvliegende lori's (dat zijn kleine papegaaien die heel hard kunnen bijten, zoals ik daar uit ervaring heb geleerd), een gezellig restaurant en een grote winkel. Je zou het eigenlijk wel kunnen omschrijven als een tropisch paradijs.




English: I don't think I'll have to write much about the Orchideeën Hoeve, since the picture tell all you have to know. It's a beautiful place where you can spend a few hours just walking through the tropics. And when you've seen enough flowers and butterflies, you can visit the restaurant. I got this delicious salad with chestnuts (so good! I love chestnuts!) and they also have pancakes, bread rolls, soup and pastries.
Oh and maybe it's good to know: there are wheel chairs available at the Orchideeën Hoeve, dogs are allowed and there are of course sanitary facilities.

Nederlands: Ik denk dat ik verder niet heel veel over de Orchideeën Hoeve hoef te vertellen, de foto's spreken volgens mij wel voor zich! Het is een ongelofelijk mooie locatie waar je best een paar uur kunt rondslenteren. En als je de bloemen, vlinders en vogels wel gezien hebt, kun je de dag afsluiten in het restaurant. Ik at er een ontzettend lekkere salade met kastanjes (aanrader! Ik ben gek op kastanjes!) en je kunt er ook terecht voor bijvoorbeeld pannenkoeken, belegde broodjes, soep en gebak.
Oh en handig om te weten: er zijn rolstoelen aanwezig voor mensen die slecht ter been zijn, honden mogen gezellig mee en er zijn uiteraard genoeg toiletten aanwezig.



English: You'll find the Orchideeën Hoeve in Flevoland at Oosterringweg 34 (8315 PV, Luttelgeest, The Netherlands). You can find their opening hours, admission fees and more information at their website: www.orchideeenhoeve.com.

Nederlands: Je vindt de Orchideeën Hoeve in Flevoland aan de Oosterringweg 34 (8315 PV Luttelgeest). Op hun website vindt je de openingstijden, toegangsprijzen en meer informatie: www.orchideeenhoeve.nl.

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

14 opmerkingen:

  1. Wauw wat een prachtige foto's en mooie plek! Mijn vriend had het er al over om een keertje er naartoe te gaan, lijkt mij super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe superleuk! Wat een prachtige foto's ook Emil. Ik ben een beetje verliefd op die schildpad geworden <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier wil ik echt een keer naartoe als ik het zo zie! Wauwie <3 Wat een prachtige plek is dit zeg! Binnenkort ga ik een verrassing voor mijn vriend plannen zie ik zo <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben zoooo bang voor vlinders en alles wat vliegt. Dus ik blijf wel in de winkel en het restaurant :P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk artikel,
    Ik woon er best dicht in de buurt en ben er natuurlijk al een keer geweest, ik vond het toen echt super mooi!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, ziet er echt super mooi uit. Je foto's zijn ook prachtig.

    Liefs,
    Kiki // Chicks About Fashion

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw super mooie foto's! Ziet er super uit, en zo kan je natuurlijk je camera flink
    gebruiken echt mooi! liefs
    en nog een hele fijne december maand met familie en vrienden

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn oma woont hier vlakbij, echt zo'n mooie plek! Vol met jeugdherinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, prachtige foto's! Ziet er heel erg gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er heel mooi en leuk uit!



    www.style-chameleon.com

    €750 GOODIEBAG GIVEAWAY ON MY BLOG!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, jou camera maakt echt prachtige foto's! De hoeve lijkt me echt een super mooie plek, maar ik denk dat ik niet snel in Flevoland kom, aangezien ik ook niet van Nederland ben ;) !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er mooi uit, altijd fijn als je ergens met je hele familie naartoe kan en oma dus in een rolstoel kan zetten! Die pannenkoek is vast niet van jou met spek erop ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.