Lifestyle,

NO BUY / The end

11/02/2013 Pixels By Emilia 28 Comments

English: As you might remember, I had a 'no buy' in October. The idea of the no buy was to not spend any money during the entire month. That month is finished now and I since I got a lot of questions about how it went, I thought it would be fun to give you guys an update about it.
(If you want to read the article in which I explained what a no buy is and why I started one, click here.)

Nederlands: Zoals jullie misschien nog weten, heb ik in oktober een 'no buy' gedaan. Het doel van de no buy was om een maand geen geld uit te geven en op die manier te leren om bewuster met geld om te gaan. Die maand is nu voorbij en omdat ik een hoop vragen kreeg over hoe het is gegaan, leek het me wel leuk om jullie in een artikeltje te vertellen hoe het is afgelopen en wat ik ervan vond.
(Als je het artikel wil teruglezen waarin ik uitleg wat de no buy is en waarom ik eraan begon, klik dan hier.)


Pictures from www.someecards.com
English: Let's start with the bad news: I failed. Spending no money for a month doesn't sound as hard as it actually is, but believe me, it's not that easy. My no buy lasted exactly 10 days. But the good news is: I did rethink every single thing I bought a thousand times, so I didn't purchase useless stuff. Also, I spent a lot less many than I usually do during a month. So I won't say this no buy was a total fiasco.
I feel like I became quite a little wiser when it comes to purchasing things, the no buy really helped me with that.
I think the no buy definitely was a good idea and I'm actually planning on doing this again in January. Might be a good start of the new year. Who's with me?

Nederlands: Ik zal om te beginnen meteen maar eerlijk opbiechten dat ik een beetje heb gefaald. Een maand lang geen geld uitgeven klinkt makkelijker dan het is en het is me niet gelukt om het langer dan 10 dagen vol te houden. Toch wil ik niet zeggen dat de no buy een regelrechte flop was, want ik heb wel écht goed nagedacht over de dingen die ik heb gekocht en ik heb ook veel minder geld uitgegeven dan ik normaal gesproken doe. Ik ben zelfs een dagje naar Amsterdam geweest zonder iets te kopen!
Ik ben echt iets zuiniger geworden en ik ga verstandiger met mijn geld om, dus het doel van de no buy is bereikt.

Ik kan zeker zeggen dat het een leerzame ervaring was en ik vind het eigenlijk wel voor herhaling vatbaar! Misschien in januari, om het nieuwe jaar goed te beginnen. Wie doet er met me mee?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

28 opmerkingen:

  1. Goed zo! Ik denk dat het doel ook niet echt moet zijn dat je écht niets meer koopt, het gaat er om dat je er over hebt nagedacht, dat is goed van je! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ahhhh wat leuk! haha. Moeilijk he. Ik moet zeggen.. als ik het doe dan lukt het niet, maar als ik mezelf er niet van bewust ben, dan lukt het!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat het toch een soort van bewustzijn heeft opgeleverd, wat uiteindelijk ook de bedoeling is! Ik vind het een leuke challenge :) Met oog op de feestdagen is dit ook wel een goede tijd ervoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik begrijp het dat het niet gemakkelijk is om een no buy te doen.
    Misschien is het een idee om een soort van inventaris te maken van alles wat je hebt (kleding + accessoires, verzorging + make-up) om zo te kunnen zien of je echt wel iets nodig hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Awh jammer dat het niet gelukt is de volgende keer ga je 20 dagen volhouden haha :). Wel erg goed dat je bij alles even na ging denken ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar gaat het om, dat je ervan geleerd hebt! Ik geef de laatste tijd ook gemakkelijk geld uit, misschien moet ik toch beter na gaan denken. Te beginnen met volgend jaar ofzo haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In elk geval goed dat je ervan hebt geleerd! Leuk om te lezen hoe het is gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik doe het in februari weer (kortste maand haha) en het werkt bij mij ook. Niks kopen lukt vaak niet, maar als je er maar meer over na gaat denken is het goed ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik doe mee! Lijkt me toch wel leuk om een keer te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I'm in! Zeker na een dure maand als december lijkt me dat een goed plan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik wil wel met je meedoen in januari maar dan is mijn verjaardag, best een beetje moeilijk voor mij dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het lijkt me zo moelijk om geen geld uit te geven
    Ik doe misschien wel mee in Januari, als het lukt ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja zo,n uitdaging valt niet mee, maar om er al bewuster mee bezig te zijn is al heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Trots op je! Het is al super dat je bewust bent geworden van je uitgaves, dat is al zo'n mooie stap! En jezelf af en toe verwennen hoort er gewoon bij, we werken er hard genoeg voor ;) Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het knap van je! Ik ga het deze maand proberen. Ook al heb ik gister nagellak gekocht (voor het eerst sinds tijden OMG). maar ik koop bijna nooit echt "iets" specifieks. Meer gewoon eten :"D

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat goed van je dat je het uberhaubt hebt gedaan! Bewust worden van je uitgaven is al het halve werk, toch? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goed van je hoor! Knap dat je er gewoon mee bent doorgegaan, het was mij echt niet gelukt..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik moet dit echt een paar maanden doen & volhouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat goed dat het zo top gegaan is. Ik heb het ook gewoon voor mijzelf gedaan deze maand en het is eigenlijk heel erg goed gegaan. :) Je gaat toch een beetje meer op je geld letten.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ontzettend goed dat je het toch gedaan hebt en er bewuster van bent geworden. Een dag in Amsterdam zonder te shoppen? Ik ben trots op je haha! :) Misschien dat ik in januari wel mee doe, wel een goed begin van het jaar! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hihi we hebbens ons echt goed ingehouden in Amsterdam, ik ben trots op je! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Goed van je! Proberen is al belangrijk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Toch goed van je! Het is gewoon goed om je bewust bezig te houden met de dingen die je uitgeeft. Zo heb ik geleerd best veel te besparen!

    x Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat knap! Ik vind het best wel een goed idee. Mag van mezelf best wel wat zuiniger met mijn geld omgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Haha, ik haal het ook nooit als ik zoiets plan, maar het is wel goed dat je dan weer even bewuster wordt van je aankopen en er een keer extra over nadenkt. :) Liefs, Rowan

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jammer dat het niet gelukt is, maar eigenlijk leer je er op deze manier meer van! (:
    Anders was je misschien gaan hamsteren na oktober, en nu weet je dat kritisch en spaarzaam zijn ook verstandig kan zijn haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik doe graag met je mee vanaf het nieuwe jaar! Ik heb het deze maand ook geprobeerd en tot nu toe gaat het redelijk, maar het was geen volledige no-buy, haha... Het is in ieder geval goed te weten dat je er stil bij hebt gestaan en goed over je aankopen hebt nagedacht!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.