Gadgets,

WISHLIST / When the 'no buy' is over...

10/07/2013 Pixels By Emilia 42 Comments


Picture sources: 1 / 2 / 3 / 4 / 5

English: It's exactly a week ago that I started my 'no buy' and I have to admit that I'm already having quite a hard time keeping my wallet closed. Every day I see things that I would love to buy. But, so far, the no buy is actually going pretty good. I thought it would be smart to make a list of the things I would've bought if I wasn't having a no buy, so at the end of the month I can decide if I really need those things.

Nederlands: Ik ben nu precies een week bezig met de 'no buy' en ik moet toegeven dat het al behoorlijk moeilijk begint te worden. Ik zie elke dag wel een paar dingen waarvan ik denk 'hebben!'. Maar tot nu toe heb ik me nog in kunnen houden. Het leek me wel handig om een lijstje te maken van al die spullen die ik gekocht zou hebben als ik geen no buy had gehad, zodat ik aan het einde van de maand kan beslissen welke dingen ik écht nodig heb. Dan kan ik ze na de no buy alsnog kopen.

 photo Breakfastplateluxe_zpsd92b90dc.jpg English: My boyfriend and I are together for 3 years in December and we're planning on spending a weekend in a hotel. We don't know where we're going yet, but most important is that it's a luxurious place. So I'll definitely need some money for that.

Nederlands: In december zijn mijn vriend en ik drie jaar samen en dan willen we een weekendje weg. We weten nog niet precies waarheen, maar het moet er in ieder geval lekker luxe zijn. Daar moet ik dus wel even wat geld voor opzij zetten!

 photo Makeuptoolsbrushes_zpsfd30b317.jpg

English: I'm in a serious need of new make-up tools. My blush brush is falling apart, but if I'd use my powder brush to apply blush, my face would look like a shimmery disco ball (because my blush contains glitter, uh oh). Getting new brushes is not super important, but if I wasn't having a no buy I'd probably buy a new one this month.

Nederlands: Ik heb nieuwe make-upkwasten nodig. Mijn blushkwast is namelijk helemaal versleten, maar als ik mijn poederkwast voor blush ga gebruiken, dan zit straks mijn hele gezicht onder de glittertjes (ik kwam er namelijk achter dat er glitter in mijn blush zit, oh oh). Heeft in principe geen haast, maar als ik deze maand gewoon geld uit mocht geven, had ik allang een nieuwe kwast gekocht!

 photo Satinpillows_zps3f968cd6.jpg

English: I read that a satin pillow is the answer to waking up like a zombie. When I get out of my bed in the morning, my hair is all tangled and I always have a print of my pillow on my face. Sleeping on satin is said to be the solution to that. I'd like to give it a try!

Nederlands: Een satijnen kussensloop schijnt dé oplossing te zijn tegen 'gekreukeld' wakker worden. Als ik 's ochtends opsta, zit mijn haar in de klit en heb ik altijd een afdruk van mijn kussen in mijn wang. Ik heb gelezen dat je daarvan geen last hebt als je op een kussen van satijn slaapt. Lijkt me het proberen waard!

 photo ChocodelicRawchocolateincaberriesmulberriesgoji_zpsd7bcd311.jpg English: I'm a real foodie and if I wasn't on a no buy, I would've spent a big part of my money on snacks already. Unfortunately, vegan chocolate en cookies are way more expensive than 'regular' candy. The raw chocolate snacks in the pictures all cost around €6. Not so cheap for just a snack. But maybe I'll allow myself to buy the chocolate mulberries when I finish my no buy successfully.

Nederlands: Ik ben een echte snoepkont en als ik geen no buy had gehad, had ik waarschijnlijk de helft van mijn maandloon alweer uitgegeven aan lekkere snacks. Helaas zijn veganistische koekjes en chocolade vaak wat duurder dan het 'normale' snoep uit de supermarkt. De raw chocolate snacks op de afbeelding hierboven kosten bijvoorbeeld allemaal rond de €6. Niet echt goedkoop, he? Maar misschien mag ik van mezelf een zakje kopen als ik mijn no buy helemaal succesvol heb afgemaakt.

 photo SonyAlphaSLR_zpscfcae03b.jpg

English: A camera has been on top of my wish list for a while now. I'm not really unhappy with my current camera, but I'd love to switch over to a more professional camera with more options. I've been photographing with a compact camera all my live and I'd like to learn how to use an SLR or system camera.

Nederlands: Een camera staat al een tijdje aan de top van mijn verlanglijstje. Ik ben niet heel ontevreden over mijn huidige camera, maar ik wil ondertussen wel overstappen naar een écht goede camera met meer mogelijkheden. Ik fotografeer al mijn hele leven met compactcamera's, maar nu wil ik toch eens leren omgaan met een spiegelreflex of systeemcamera.

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

42 opmerkingen:

  1. Leuke wishlist! Ik ben ookm wel benieuwd naar een satijnen kussen! XO

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuke lijst! Alleen bij Nederlandse stukje bij de kwast heb je per ongeluk de 'w' vergeten. Ik vond het vreemd dat je het opeens over een kwast had haha (:
    Ik ben benieuwd hoe die chocolade smaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ik zie het, lekker dom! Bedankt dat je het even zei, ik ga het meteen aanpassen!

      Verwijderen
  3. Mooi lijstje, die kwastenset wil ik ook ooit (wanneer ik geld teveel heb :') )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een nieuwe camera staat bovenaan mijn wishlisht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk lijstje! Voor mij is deze maand een no buy maand haha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een nieuwe camera staat ook op die van mij! En ik ben ook nog aan het sparen voor een weekendje weg met mijn vriend, ik wil hem verrassen hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke lijst! Een reflexcamera is zo'n fijn toestel :) Ik kan echt niet meer zonder de mijne (Nikon D3100).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je snack verhaal is zo herkenbaar, ik geef ook veel te veel geld uit aan allerlei lekkere glutenvrije snacks!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die laatste, echt DOEN Emil!!! Hahaha. En weekendje weg, oh oh, maar it's far far way nog, december.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oeh, wat goed dat je een no buy doet! Die van mij ging niet helemaal goed, maar ik vond het wel een leuke ervaring. Ben benieuwd wat je allemaal gaat kopen van deze dingen als hij afgelopen is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. *zet een satijnenkussensloop op haar verlanglijstje* Ik heb inderdaad ook al een mooi lijstje vol met dingen die ik wil kopen als mijn no buy afgelopen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo haha net als Suzanne had ik zoiets van, hmm, kussensloop 'op het verlanglijstje'! Die Sony lijkt me ook tof. Ben benieuwd waar jij en vriendlief voor kiezen als jullie 3 jaar samen zijn! :)

    x Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. haha, ik wordt ook altijd heel erg hebberig in een no-buy. Ik vraag me dan ook altijd af of ze uiteindelijk wel zin hebben, maargoed :P

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk idee om de dingen bij te houden die je anders wel zou kopen, ik ga in het nieuwe jaar ook weer een no-buy houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha, ik ken dat probleem. Wanneer je beslist om niets meer te kopen voor een hele maand, zie je opeens overal wel spulletjes die je wilt kopen. Waarschijnlijk had je daar vroeger nooit aan gedacht, maar nu MOET en ZAL je ze hebben!! Alleen niet deze maand :) nog een beetje wachten dus :p

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha dat satijnen kussen moet ik ook maar eens gaan proberen! Goede tip! En wat knap dat je het nog steeds volhoud! x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke dingen.
    Hoe lang heb je een No buy?
    Echt knap dat je het kan ik wil het ook nog een keer inlassen maar ben er niet zo'n held in denk ik.

    Liefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De bedoeling is dat ik het een maand volhoud! Ik hoop dat dat me gaat lukken haha, ik vind het na een week al behoorlijk last worden!

      Verwijderen
  18. Leuk stukje! En ik heb nu een kwastenset van Ebay. Super goed! En heel goedkoop.

    Liefs,
    Kiki // Chicks About Fashion

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een nieuwe camera.. kwijl! Oh my, ik wist niet dat een satijnen kussen daar tegenhield! Gelukkig maar, want ik heb het soms zo bad he? Echt.. dat is een ernstige zaak. :') Ook mijn armen helemaal en na het douchen heb ik het nog steeds.. fail. :/

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een leuke wish list. Ik vind het echt zo knap van je!
    Goed dat je het vol houdt!


    http://glamorousvision.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat knap van je no-buy!
    Maar heerlijk om weg te dromen bij je wishlist!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb deze maand (voor het eerst) een no buy. Ben al druk bezig met een wishlist, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijk lijstje en ik heb onwijs veel bewondering dat je een no buy maand hebt ingelast. Dat zou ook wonderen doen voor mijn uitgavenpatroon. Ik hoop dat je het goed volhoudt en zet hem op! Ben nu al super trots!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mij lijkt een hele maand lang een no buy erg lastig... succes! Trouwens hele mooie kwasten (voor in november ^^) zijn die van Real Techniques, vegan en ze zien er heel mooi uit met roze en paarse kleuren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuke wish list zeg, knap dat je je zo goed aan je no buy houdt, ben benieuwd wat er aan het einde van de maand nog door je hoofd gaat wat je echt graag wilt hebben. De kwastenset op de afbeelding is volgens mij van Sigma toch? Ik heb die set ook, hele goede set!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Goed van je dat je een hele maand een no buy volhoudt! En leuke wishlist verder, zou zelf heel erg benieuwd zijn naar zo'n satijnen kussen! x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Echt een leuke wish list! ik zou echt niet kunnen zonder geld uitgeven...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super, doormiddel van een wish list bewuster te gaan kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Haha, heerlijke wishlist, ik hoop dat je snel een kruisje bij eentje kunt zetten, omdat je hebt :)

    Xx Alex

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooie wishlist! Ik zou het niet overleven met een "no buy" ik zou dan juist continue ermee bezig zijn haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oeww, zo'n ontbijtje is niet verkeerd ^^ Succes met de challenge, zet 'm op!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Leuk lijstje! Zo'n no buy zorgt er wel voor dat je drie keer nadenkt voordat je iets koopt inderdaad… Leuk dat je een weekendje weg gaat, ben benieuwd welke bestemming je uiteindelijk kiest!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.