REVIEW / Fuente Moisture Wellness Mask

10/13/2013 Pixels By Emilia 21 Comments


English: At the Johnbeerens.com event that I attended some weeks ago, we got a huge goodiebag filled with hair products. One of the products I got was this 'Moisture Wellness Mask' of the brand Fuente. I've been using it several times now and I thought it was about time to write a review about it.
Curious what this product does for my hair? Click 'read more'!

Nederlands: Op het event van Johnbeerens.com dat een paar weken geleden plaatsvond, kregen we een goodiebag mee met onder andere een product van Fuente. Ik kreeg het 'Moisture Wellness Mask' en omdat ik het nu al een aantal keren heb gebruikt, leek het me leuk om het voor jullie te reviewen.
Benieuwd wat dit masker voor mijn haren doet? Lees dan snel verder!


English: Fuente promises that the mask will be perfect for very dry hair, protects the hair and has a curative effect on dry, scaly skin. Luckily my skin is okay, but since the ends of my hair are indeed very very dry, I am the right person to test if this mask is the solution to that.
And yes, I have to say this mask works as a charm against my dry ends. After using this product, my dry hair looks quite a lot healthier. Of course, the dead ends won't disappear (when does someone invent a product that does that?), but they get tangled a lot less.
Also, I feel like this mask makes my hair a lot stronger. It feels thicker and has more volume every time I rinse out the mask.

Nederlands: Fuente belooft dat het masker tekort aan vocht in het haar herstelt, het haar beschermt en heilzaam werkt voor een droge/schilferige huid. Van dat laatste heb ik zelf gelukkig geen last, maar aangezien mijn haarpuntjes behoorlijk droog zijn, kan ik goed testen of dit masker daar de oplossing voor biedt.
En ja hoor, nadat ik het masker heb gebruikt, ziet mijne droge haardos er een stuk verzorgder uit. De gespleten puntjes zijn uiteraard niet verdwenen (wanneer wordt er een product uitgevonden dat dat voor mekaar krijgt?), maar ze klitten een stuk minder.
Ook zorgt het masker voor mijn gevoel voor versteviging. Het lijkt alsof mijn haar wat dikker en volumineuzer is, als ik het masker uitspoel.


English: What I like so much about this mask, is that it won't leave your hair greasy. Most of the hair masks I tested so far, left this greasy feeling on my hair that I don't like, but this mask leaves your hair feeling clean.
I did expect a whole lot of gloss when I started using this product, but that is obviously not what this mask is meant for. It'll make your hair look healthy, but if you like a shiny hairdo, you should use a hair oil or another product afterwards.

Nederlands: Wat ik zo fijn vind aan dit masker, is dat het geen vettig laagje op je haren achterlaat. De meeste haarmaskers die ik tot nu toe heb gebruikt, doen dat namelijk wel, ik vind dat altijd een beetje vies aanvoelen. Maar daar heb je met dit masker gelukkig geen last van.
Ik had trouwens wel een boel glans verwacht, maar daar zorgt dit masker dan weer niet voor. Je haren zien er gezond uit, maar als je echt houdt van een glanzende haardos, zul je nog een serum, olie of glansspray moeten gebruiken.


English: You can get the mask at Johnbeerens.com, it costs €42,50 for 150ml. That's quite a lot of money for a hair product, but I can really recommend this to girls with thin and dry hair. Maybe you could put it on you Christmas wish list?

Nederlands: Het masker is op Johnbeerens.com verkrijgbaar voor €42,50 voor een pot van 150ml. Een flink bedrag voor een haarproduct, maar ik kan het zeker aanraden aan meiden met dun, droog haar. Misschien een leuk idee om op je verlanglijstje te zetten voor Sinterklaas/Kerst?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

21 opmerkingen:

  1. Nee, ik heb geen dun haar. Maar dit masker klinkt verder wel heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het klinkt wel erg goed, maar ik vind het ook wel erg duur :O

    Ik hou sowieso wel van lekkere haarmaskertjes <3

    x Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze heb ik ook nodig! Jammer dat ie een beetje aan de dure kant is.. XO

    p.s. op mijn blog valt €25,- shop tegoed te winnen! klik hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt goed en ik vind het potje ook erg mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn om te horen dat je geen vette haar van krijgt,
    en wat betreft die gespleten haarpunten, het beste
    is eraf knippen Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, hij klinkt goed! Ik heb van Fuente de leave-in conditioner gekregen en die is ook al zo fijn! Fijne review :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn haar mag wel een masker gebruiken.... maar ik heb wel heel dik haar.
    Het bedrag vind ik net wat te hoog..

    http://www.glamorousvision.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinkt goed! Maar ik gebruik zelf eigenlijk nooit echt spullen in mijn haar behalve shampoo, conditioner en soms anti-klitspray...

    Xx Alex

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijne review! Vind het wel wat aan de dure kant, haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.