Challenge,

OCTOBER CHALLENGE / Shop stop

10/01/2013 Pixels By Emilia 36 Comments


English: Last week Suzanne told me she's going to do a 'no buy' in October and she said she needed me to support her. And what's a better way to help someone than to join?
The 'no buy' means that I will buy nothing for a month. I am of course allowed to pay important stuff, like the monthly bills, but for the rest I'll keep my wallet closed. No new shoes, no snacks at the railway station and no extra make-up.
I hope that I'll be a little less shopping addicted after this challenge and that my bank account shows an awesome amount of numbers at the end of the month. Christmas is coming closer and closer and I can definitely use some more money so I can buy lots of presents!
I'm super curious if Suus en I can do this! I'll keep you posted about how it's going.
Have you ever tried a 'no buy'? How did it go?

Nederlands: Afgelopen week vertelde Suzanne me dat ze een 'no buy' gaat doen gedurende de maand oktober en dat ik haar moet helpen om dat vol te houden. En wat is nou een betere manier om iemand te steunen dan door zelf mee te doen?
De 'no buy' houdt in dat ik een maand lang niets zal kopen. Met uitzondering van de uitgaven waar ik écht niet omheen kan (zoals de rekening van de verzekering), zal ik mijn portemonnee gesloten houden. Geen nieuwe schoenen, geen lekkere snacks op het station en geen extra make-up....
Ik hoop dat ik dankzij deze challenge weer wat bewuster leer om te gaan met mijn geld én dat ik aan het einde van de maand een mooi bedrag op mijn rekening heb staan. De feestdagen komen er weer aan, dus dit is een goede manier om alvast te sparen voor alle Sinterklaas- en Kerstcadeautjes die ik wil kopen!

Ik ben benieuwd of het Suus en mij gaat lukken en ik zal jullie laten weten hoe het afloopt.
Heb jij wel eens een no buy gedaan? Was het een beetje vol te houden?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

36 opmerkingen:

  1. Here we go. Ik blijf vandaag gewoon binnen :P Dan kan ik ook niets uitgeven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Slim! Ik denk alleen dat dat voor mij niet zou werken, want dan ga ik straks per ongeluk online dingen bestellen haha.

      Verwijderen
  2. Ik heb nog nooit een no buy maand gedaan.. Lijkt me suuuuper lastig. Ik twijfel heel erg of ik mee ga doen met jullie want aan de ene kant heb ik ECHT een nieuwe herfst/winter garderobe nodig maar aan de andere kant kan ik ook deze maand niks kopen en dan in november extra veel shoppen hahaha! Hmmmm.. In ieder geval heeel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super leuk idee! Als ik in Nederland ben ga ik het misschien ook eens proberen.
    Super veel succes!

    Liefs,
    Kiki // Chicks About Fashion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet ook een 'no buy' maand instellen maar dit vooral omdat ik nog geen baan heb. Ben al een maand heel zuinig en denk dat het zo af en toe ook wel goed is. Hoop dat het jouw ook lukt! Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga mee proberen te doen haha! Heel goed idee dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga ook gewoon meedoen! Hopelijk lukt het om me om geen geld voor (vooral onnodige) spullen uit te geven :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. De concertkaartjes voor Justin Timberlake zie ik dan maar even door de vingers

      Verwijderen
  7. haha zalig plan! Ik zou het wel niet kunnen volhouden denk ik, helaas! :p Good luck!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben zelf ook goed bezig, nog 21 dagen en ik heb tot nu toe nog geen euro uitgegeven! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super goed! Ik zou het eigenlijk ook moeten doen..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat jullie dat samen gaat proberen! Succes ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat jullie dat gaan doen! Succes ermee. Zou het zelf ook eens moeten proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb het al twee jaar op een rij gedaan in februari, komend jaar misschien ook wel weer! Het werkt ook echt, dan heb je pas door wat voor onnodige dingen je allemaal koopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk en goed, ben benieuwd hoe moeilijk het gaat zijn. Of misschien wel heel makkelijk. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Succes! Ik probeer het nu ook te minderen. x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het echt knap dat jullie het doen, ik ben net alweer de Primark ingedoken (errug slecht, ik weet het). Maar heel veel succes! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Succes! Ik deed het deze zomer.. bedoeling was ook een volledige maand, ik hield het 3 weken vol :)
    Eefje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Best een goed idee eigenlijk. :D Heel veel succes!

    Liefs
    Antoinet www.everydaychic.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jaa ik heb dit ook een tijdje gedaan! Ik vond op een gegeven moment dat ik echt te veel kocht en besloot een no buy te doen. Dat heeft zo veel veranderd bij mij! Ik bedenk nu bij alles wat ik koop "heb ik dit nodig of wil ik dit echt heeel graag" en zo kan k meer dan de helft laten liggen:D
    Ik zal op dit moment ook wel moeten want heb net een huis gekocht dus dan zit ik ook wat krapper bij kas haha. Maar ik vind het wel heel fijn, zo koop ik alleen nog make-up items die ik echt heel leuk vind. Dan bouw je je stash op met producten die je ook echt gebruikt:D

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb geen no-buy, maar wel een 100 things challenge. Binnen drie maanden moet ik 100 spullen de deur uit doen. Alles wat ik koop is +1, dus ik denk erg goed na voordat ik iets koop. Het werkt echt superfijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb het in juli gedaan (: Het ging eigenlijk best goed, maar ik kreeg dan ook als beloning (en dit wist ik op voorhand) RiRi Woo van Tim ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik doe meee!! Lijkt me namelijk wel goed om dat even te doen haha :"D!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat super goed van jullie, moeilijke challenge, zou ik wel pittig vinden maar ik probeer wel bewuster te letten op mijn uitgaven, sommige uitgaven zijn echt overbodig kom ik dan thuis weer achter haha. Succes meiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Goed dat je dit doet! maar voor mij werkt zo iets echt helemaal niet haha. Ik ben heel wisselvallig, ik kan weken/maanden sparen en ik kan weken/maanden shoppen, dus het ligt er een beetje aan in welke bui ik ben haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat super goed zeg! Heel erg veel succes en hopelijk gaat het lukken.. Kijk maar niet naar alle acties van de Bijenkorf met de drie dwaze dagen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. You can do this lady! Ik kan best makkelijk een no-buy houden, omdat ik van die periodes heb dat ik bijna alles koop en dan enkele maanden is er rust in de tent. xD

    BeantwoordenVerwijderen
  26. meerdere pogingen gedaan tot een no buy, maar dat is niets voor mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Nog nooit gedaan, maar het lijkt me een goed idee om eens in te brengen. Ik geef namelijk veel te veel geld uit, ik weet het van mezelf, maar ik doe er niets mee. Goed dat je deze maand een no-buy houdt! Ik ben benieuwd hoe het je vergaat:)!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat goed! Het lijkt me ook leuk om een keer te doen, al zou ik me eerst wel van alle nieuwsbrieven/folders etc. moeten afmelden haha, anders heb ik veel te veel verleiding! (: Ik ben benieuwd hoe je het vindt! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.