Suriname,

SURINAME / Wooden church

9/12/2013 Pixels By Emilia 25 Comments




English
: Close to the house we rented in Paramaribo, there was this colorful wooden church called the Saint Peter and Paul Cathedral. It's the biggest wooden church in South America and it's made out of nothing but wood. Not kidding: no nails are involved in this huge building! They used wooden pins to make sure the structure wouldn't fall into pieces. Pretty impressive huh?
Tip for visitors of Suriname: each third Sunday of the month there's a band night at the church. The entrance is free, so you can just walk in to enjoy the live music.

Nederlands: Vlakbij het huis dat wij hadden gehuurd in Paramaribo, staat deze bontgekleurde houten kerk (de Sint-Petrus-en-Pauluskathedraal). Het is de grootste houten kerk van Zuid-Amerika en het is gemaakt van niets anders dan hout. Geen grapje: voor dit gebouw zijn niet eens spijkers gebruikt! Een stel houten pinnen zorgt ervoor de de constructie niet uit elkaar valt. Knap staaltje architectuur!
Tip voor als je naar Suriname gaat: elke derde zondag van de maand is er 's avonds een bandavond in de kerk. De entree is gratis, dus als je in de buurt bent, kun je zo binnenlopen om van de livemuziek te genieten.

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

25 opmerkingen:

  1. WHUT, niet vast gemaakt met spijkers? Lijkt me toch best eng, maar ach het staat er al vrij lang lijkt me? Dus ja haha! Mooie foto's (ik hou van al jouw suriname foto's)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat er helemaal geen spijkers inzitten, doen ze goed! Ziet eruit als een mooie kerk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, die is mooi! Echt zo'n vrolijk Surinaams gebouw, en dan ook nog eens zo'n mooie kathedraal! Knap dat er alleen maar hout is gebruikt en hij gewoon blijft staan ;) dat doe ik ze niet na!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, dat ziet er echt prachtig uit! Mooie foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat knap gebouwd! Je verhalen over Suriname klinken zo leuk, het lijkt me echt tof om er ook een keer heen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, geen schroeven enzo?! This is amazing, daarnaast knap dat het nog steeds staat. De kleuren zijn gewoon echt amazing, haha. :) Leuk dat je een bandavond hebt, woa.. ik zou echt even binnenwandelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's weer :) Suriname lijkt me echt de moeite waard! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er mooi uit zeg! Ik zou wel naar Suriname willen. Lijkt me super.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Suriname lijkt me geweldig. Ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele mooie foto die eerste, wat bijzonder zo'n houten kerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow alleen hout, knap dat dat zo goed blijft staan! Mooie foto's, ben ook wel echt benieuwd naar Suriname. Wil ik ook graag nog naartoe!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow! Echt heel gaaf! Ik ben ook erg benieuwd naar het land als ik je verhalen zo hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ziet dat er ontzettend leuk uit! Heel tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, wat ontzettend mooi! Lijkt net een sprookje...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie foto's en wat grappig dat er geen spijkers zijn gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.