food,

HOTSPOT LILLE / 2 Sous de table

8/19/2013 Pixels By Emilia 12 Comments



English: Time to show you guys another hotspot in Lille! The place I'm writing about today is definitively one of the loveliest restaurants I ever visited in France. The location is perfect, the staff is super friendly, the menu is innovative and, most important, the food is a-ma-zing (and organic, big plus!).

Nederlands: Tijd om jullie weer een hotspot in Lille te laten zien! Vandaag schrijf ik over een restaurantje dat zeker één van de leukste plekjes is waar ik ooit heb gegeten in Frankrijk. De locatie is perfect, het personeel is ontzettend aardig, de menukaart is origineel en, niet onbelangrijk, het eten is geweldig (én biologisch, pluspunt!).




English: I'm talking about '2 Sous de table', a restaurant with a terrace and a some tables inside. Because the restaurant is located in a cute street with nothing but restaurants, the atmosphere is great. Typical French cosiness.
The menu (that looks like an old L.P. album, pretty awesome) is very varied. And pretty cool: the menu shows which plates are vegetarian or vegan! That's quite special, since France isn't all vega-friendly yet.
You can find 2 Sous de table in Lille at 56 Rue de Gand and their website is: www.2sousdetable.com.

Nederlands: '2 Sous de table' is de naam van het restaurantje, dat een buitenterras heeft en een gezellig binnengedeelte. Omdat het gevestigd is in een schattig straatje met alleen maar restaurantjes, is de sfeer buiten ontzettend leuk. Echte Franse gezelligheid.
De menukaart (die in een oude LP-hoes is geplakt, hoe leuk bedacht?) is ontzettend gevarieerd. En helemaal top: er staat aangegeven welke gerechten vegetarisch of zelfs volledig veganistisch zijn! Dat is best bijzonder, want in Frankrijk wordt nog niet veel rekening gehouden met vega's.
Je vindt 2 Sous de table in Lille op 56 Rue de Gand en hun website is: www.2sousdetable.com.

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

12 opmerkingen:

  1. Wat goed van ze dat ze dat aangeven! Het eten ziet er lekker uit :).

    Liefs, Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mh, sounds good! Ik vind het er ook leuk uit, zo knus en gezellig. Whut? LP's als menukaarten? Wat uniek! De maaltijd ziet er ook lekker uit, noms. Fijn dat je er ook terecht kan als je een veganist bent. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er super goed uit! En goed dat ze aangeven wat vegetarisch en veganistisch is, dat is echt handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er lekker uit! Goed dat ze het er bij zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me erg gezellig! Ik ga 'm onthouden voor volgende keer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er heeerlijk uit! Wat een prachtige borden ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is inderdaad fijn voor jou dat alles goed was aangegeven. Het eten ziet er lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ah leuk! ik vroeg me al af hoe je uit eten gaat als je veganist bent maar blijkbaar is dat wel te doen :)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeh het eten ziet er echt lekker uit! Mijn vakanties dragen eigenlijk altijd om eten en leuke restaurantjes vinden dus dit ga ik onthouden als ik er ooit heen ga!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh my dat ziet er echt heel lekker uit! Yo gurlie vind je het misschien spass om mee te doen aan mijn giveaway? ☺☺☺
    Kusjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Uhm this looks amazing :D In Frankrijk heb ik inderdaad moeite om lekker vega te eten, dit soort initiatieven zijn erg welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk om te lezen dat je vegan bent! Had nog wel graag geweten wat het gerecht is op je bord. :) Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.