food

VEGAN FRIDAY #5 - My favorite vegan blogs

7/05/2013 Pixels By Emilia 21 Comments


De Groene Meisjes
 photo 1+2 / Wat maakt Suzette.nu photo 3+4 / De Bakparade photo 5+6


English
: As much as I love fashion, beauty and lifestyle blogs, I love food blogs. Especially vegan food blogs. I got a few favorites that I've been following for quite a while now (even before I turned vegan myself) and today I wanted to show you some of them. They're all Dutch, so I'll write this post in Dutch as well, but if you'd like to read the article anyway, you can use the translator in the sidebar!


Dutch: Net zoals ik dol ben op fashion-, beauty- en lifestyleblogs, houd ik enorm van foodblogs. Vooral veganistische foodblogs vind ik leuk, omdat ik dan zeker weet dat ik alle recepten kan uitproberen. Ik heb een paar favoriete vegan websites die ik al een tijdje volg (zelfs al voordat ik zelf veganist werd) en vandaag ga ik jullie daar een paar van laten zien.





'De Groene Meisjes' is eigenlijk veel meer dan alleen een foodblog. Merel en Jamie, die samen het brein achter deze site vormen, schrijven over veel uiteenlopende, groene onderwerpen. Vintage shoppen, tweedehands interieur, reviews van cruelty-free make-up, biologische hot-spots... Het komt allemaal voorbij op hun blog. En oja, de recepten zijn ook geweldig.
Ze zijn trouwens ook erg leuk om op instagram (@Merelgroenemeisjes en @Jamiegroenemeisjes) te volgen. Vooral de foto's van hun katten zijn extreem schattig!





'De Bakparade' is misschien niet een geheel veganistische website, maar aangezien het overgrote deel van de recepten plantaardig is, vond ik het toch een plekje in mijn top 3 waard. Op deze site vind je vrijwel alleen recepten, maar Inge weet er toch altijd een persoonlijk tintje aan te geven en dat leest leuk. Wat ik ook erg tof vind, is dat ze haar eigen recepten altijd weer probeert te verbeteren.
De recepten zijn allemaal prima te volgen en de benodigde ingrediënten heb ik meestal al in huis, dus dat is lekker makkelijk!





'Wat maakt Suzette.nu' is de website van Suzette, zoals je misschien al uit de naam van haar blog had afgeleid. Een vrouw die samen met haar gezin 100% plantaardig eet en hierover schrijft op haar blog. Ontzettend leuk om te lezen! Suzettes maakt zulke mooie foto's dat het water me vaak al in de mond loopt als ik er alleen al naar kijk en de recepten zijn heerlijk en meestal niet al te ingewikkeld.
Behalve recepten vind je op haar blog ook originele knutselideeën en een minicursus gebarentaal. Leuk!

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

21 opmerkingen:

  1. De meeste kende ik nog niet maar ik ga snel eens kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk artikel, maar ik ben echt een gigantische vleeseter. Dit laat ik dus mooi passeren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De bakparade lijkt me leuk! Ik ga eens kijken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kende ze allemaal nog niet haha! Even kijken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke blogs!
    Ik vind de groene meisjes zo enorm leuk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke tips. Ik ken alleen de groene meisjes en die vind ik zo leuk! Maar ik ga zeker de andere ook eens bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk artikel! ik ken de blog van de groene meisjes en vind hem erg leuk! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk artikel. Echt leuk dat je dit deelt! Ik wil namelijk ook zo plantaardig als mogelijk is eten, dus deze blogs kunnen me misschien een beetje helpen! De blog van de groene meisjes ken ik, maar ik kijk er eigenlijk nooit op, oeps, dat ga ik nu zeker wat vaker doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke blogs! Ik kende ze allemaal nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I'm not a vegan, but I'm trying to to eat meat, because I'm against of killing animals for food. Though, I like diary products! Great blogs, thank you for share! Gladly followed you with GFC and on Bloglovin', hope you can do same;)
    Have a happy time!

    Best wishes, Alexandra
    www.svetusvet.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De site van Suzette lijkt me erg leuk! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk! Ga zeker eens een kijkje nemen bij de sites die ik nog niet kende.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik kende alleen de eerste, ga de rest bekijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, tof! Je blog ziet er leuk uit zeg :) Doe je mee aan mijn winactie? Je kunt nu echt een supergave curling wand winnen! Liefs, Anne

    www.fashionanna.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jaaaaa, I LOVE! Helemaal nu ik zelf de overgang maak naar Vegan (met kleine stapjes!)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.