food,

HOTSPOT / Exki (at Lille, The Hague and more)

7/24/2013 Pixels By Emilia 23 Comments




English
: I promised to write some posts about hotspots in Lille and today I'm going to show you one of them: Exki, a restaurant/lunchroom where you can get many fresh and natural meals. At Exki they use a lot of organic ingredients and they even have quite a lot vegetarian and vegan meals. I think that's great, since most of the restaurants in France aren't that vegan-friendly yet.

Nederlands: Ik had gezegd dat ik over wat hotspots in Lille zou schrijven en vandaag zal ik de eerste laten zien: Exki, een restaurant/lunchroom waar je terecht kunt voor verschillende verse en natuurlijke gerechten. Bij Exki wordt veel gebruik gemaakt van biologische ingrediënten en ze bieden ook een groot aantal vegetarische en veganistische maaltijden aan. Aangezien er in Frankrijk nog niet heel veel rekening wordt gehouden met vegetariërs, vind ik dat een groot pluspunt!






English: During our 5 days stay in Lille, we visited Exki three times. That's pretty often! Usually I prefer searching for new restaurants every day when I'm on a holiday, but I didn't mind eating several times at Exki at all. We had breakfast at Exki two times (with lots of fresh fruits and some amazing smoothies) and had lunch at their terrace once.

Nederlands: Tijdens onze 5 dagen in Lille zijn we drie keer bij Exki langsgeweest. Dat is best vaak! Normaal gesproken vind ik het op vakantie veel leuker om elke dag nieuwe restaurantjes te ontdekken, maar hier kwam ik graag een paar keer terug. We hebben twee keer ontbeten op het terras van Exki (met heel veel vers fruit en geweldige smoothies) en we hebben er een keertje geluncht.




English: You can find Exki in Lille at 70, Rue Nationale. And lucky me... They also have a restaurant in the Netherlands! It's in The Hague at Plein 11. There are more Exki's in Europe (in France, Italy, Luxembourg and Belgium), you can find those restaurants on their website.
Did you know Exki already?

Nederlands: Exki is in Lille te vinden op 70, Rue Nationale. En helemaal leuk... Er zit ook gewoon een Exki in Nederland! Die vestiging zit in het centrum van Den Haag op Plein 11. Andere vestigingen in Europa (in Frankrijk, Italie, Luxemburg en België) kun je op hun website vinden. Daar vind je ook de openingstijden en de menukaart.
Kende jij Exki al?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

23 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me een leuk restaurant! Echt fijn dat ze veel voor vegetariërs hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarom maken jouw posts me altijd hongerig W H Y

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze hebben een Exki hier in Antwerpen (of zelfs twee dacht ik) en ze maken ook heerlijke taart, vooral de crumble taart is heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tip! Ik ga wel een paar maal per jaar naar Lille, maar ik kende het nog niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een maand geleden was ik in Brussel en daar heb ik de Exki ontdekt. Ik was eer 4 dagen en ben er elke dag even geweest. De koffie is super lekker, net als de broodjes :) Maar ik wist helemaal niet dat er ook eentje was in Den Haag. Ik zal al te zeuren dat het naar Nederland moest komen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mmmmmmm ziet er allemaal heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er super lekker uit! Je hebt niet toevallig een voedselpakketje per post naar mij gestuurd? Nee?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat leuk zeg! Ik vind het er ook echt gezellig uitzien, maar ook de foodies looks goooood!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah dat ziet er leuk en lekker uit! Wat is dat wat in het bekertje zit? Quinoa met peterselie en paprika en iets van tomatensaus onderin ofzo? Dat wil ik zelf wel maken namelijk :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa, bijna helemaal goed! Maar dat wat onderin zit, is aubergine! Ik heb stiekem een foto gemaakt van de ingrediënten omdat ik zelf ook al van plan was om het na te maken haha, die zal ik je zo sturen!

      Verwijderen
  10. Ik had er nog nooit van gehoord maar het ziet er heel fris en lekker uit! Momenteel heb ik ook erg veel trek, dat telt ook mee..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, ziet er heel erg lekker uit! Nu heb ik best wel trek haha ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, ik eet hier vaak in Den Haag! Super veggie/vega aanbod, die quinoa salade eet ik ook weleens :) Ze hebben hier ook een ruim terras, heerlijk om te lunchen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ziet dat er lekker uit! Die ga ik onthouden voor als ik weer een keer in Den Haag ben! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er echt heel leuk uit! Die een na laatste foto, is dat een quinoa salade? Jum!

    Heb je blog net ontdekt trouwens, heel leuk, ik ga je volgen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief, dankjewel! En dat is inderdaad quinoasalade. Met auberginemousse onderin, heel erg lekker!

      Verwijderen
  15. Wat doe je ons aan? Ik krijg meteen zin in eten... noooom! Het ziet er echt zo heeeerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. het ziet er allemaal zo lekker uit :D k krijg er honger van!! ik volg je nu :D je hebt een leuke blog ^^

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.