food

VEGAN FRIDAY #4 - Food diary

6/28/2013 Pixels By Emilia 21 Comments



English
: Remember I used to make posts about eating vegan? The last so called 'Vegan Friday' was uploaded weeks (or even months) ago, but I decided to give it another try since I like writing about food. For today I have a food diary with the main meals (breakfast, lunch, dinner) I ate on one day. This is of course not everything I eat on one day, I also love to snack, but I'll write an article about my favorite vegan snacks soon.

Nederlands: Kun je je de 'Vegan Friday'-artikeltjes op m'n site nog herinneren? De laatste schreef ik weken (of zelfs maanden) geleden, maar ik heb besloten deze rubriek weer nieuw leven in te blazen, omdat ik het zo leuk vind om over eten te schrijven. Voor vandaag heb ik een 'food diary' met foto's van mijn ontbijt, lunch en avondeten van één dag. Dit is natuurlijk niet het enige dat ik eet, ik snack ook behoorlijk veel, maar ik ga nog een ander artikeltje maken waarin ik mijn favoriete tussendoortjes laat zien!


English
: Breakfast! I usually start my days with oatmeal, but we ran out of raisins and plain oatmeal is super boring, so I decided to go for plan B: toasted bread with peanut butter, sambal and cucumber. Yum!

Nederlands: Ontbijt! Normaal gesproken begin ik mijn dag met havermoutpap, maar de rozijnen waren op en 'kale' pap smaakt zo saai, daarom ging ik voor plan B: geroosterd brood met pindakaas, sambal en komkommer. Lekker!


English: For lunch I had a huge bowl of asparagus soup that was left over of the day before. I added some tomatoes and celery.

Nederlands: Als lunch had ik aspergesoep die was overgebleven van de dag ervoor. Ik had er ook nog wat tomaten en selderij doorheen gedaan.

English: Because we'd have a late dinner that day, I decided to have a second lunch: a big summer salad with apple, raisins and celery. Refreshing!

Nederlands: Omdat ik die dag wat later ging avondeten, had ik nog een soort tweede lunch ingelast: een grote zomersalade met appel, rozijnen (die hadden we ondertussen alweer gekocht) en selderij. Heerlijk fris.

English: Dinner! My boyfriend came over for dinner and he actually doesn't like meatless meals, but he was willing to try bread with fake minced meat. And guess what, he liked it!

Nederlands: Avondeten! Mijn vriend bleef eten en die is niet zo'n liefhebber van vleesloze maaltijden, maar een broodje nepgehakt wilde hij wel proberen. En hij vond het prima smaken!

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

21 opmerkingen:

  1. Yummie! Ik eet gewoon vlees maar toch lijkt het me wel lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, nepgehakt is geniaal. Sommige mensen proeven het verschil niet eens :), je moet het altijd wel goed kruiden vind ik. Ik wist niet dat komkommer lekker was in combi met pindakaas. Dat ga ik snel eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmm, ik hou van food artikeltjes! Is dat pindakaas met sambal en komkommer echt lekker?! Ik heb het nog nooit gehad maar 't lijkt me echt zo niet lekker haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je boterham ziet er heerlijk uit haha en ik hou niet eens van pindakaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmm, ziet er allemaal lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmmm dat broodje vind ik er echt heerlijk uitzien! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er allemaal heerlijk uit!

    X Laura

    http://bagsandsushi.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Yummeh, wat een heerlijke dingen allemaal :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die zomersalade lijkt me ZO lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De soep.. oh my god, nom! Gurl, sambal in de ochtend? Sterke maag! Ik ben sowieso niet van de sambal, maar respect dat je dat gewoon in de ochtend kan eten. Wauw. :p Oh, leuk dat hij het toch probeerde! Soms moet je ook dingen eten waarvan je nooit verwacht dat je ze zou eten. Ik had dat met sushi, ben inmiddels al opgepakt omdat ik de hele zee leeg at. :/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hmm ziet er heeerlijk uit! Dat nep gehakt wil ik wel een keer proberen! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er echt heerlijk uit, ik ga het zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het ziet er allemaal heel erg lekker uit! Vooral die salade zorgt ervoor dat ik echt honger krijg.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er lekker uit! Gelukkig eet je nog tussendoor haha, dit lijkt me zo weinig. Als ontbijt zou ik dat niet kunnen eten, maar die soep lijkt me heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er echt heerlijk uit!

    Ik zou ook wel zo'n vergan-dag 1x in de week willen inlassen.



    www.style-chameleon.com

    WIN A PAIR OF SHOES ON MY BLOG!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De zomer salade ziet er wel héél erg smakelijk uit! Ik krijg meteen zin in een hapje. Stuur je me er eentje toe? Hihi! Nee, maar nomnom! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Onbijt ziet er een beetje apart uit haha, maar verder heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk zo'n artikel en het ziet er allemaal heerlijk uit! Ik ben ook bezig met wat meer vega producten te proberen. Ik had een burger geprobeerd, echt heerlijk, maar het is allemaal zo flauw gekruid - dat vind ik echt jammer! - maar ik had niet verwacht dat vegetarische burgers zo lekker zouden zijn. Ik ben eigenlijk sowieso wel benieuwd naar meer vegetarische recepten!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.