BUDGET TIP #4 - MISS SPORTY PRESSED POWDER

6/02/2013 Pixels By Emilia 24 Comments


English: I've got a new budget make-up favorite! This time, it's a compact powder. It's the Miss Sporty 'So Matte Perfect Stay – Smooth Pressed Powder', which promises to keep your face blotted for up to 10 hours and costs €2,99.

Nederlands: Ik heb weer een nieuwe budgettopper gevonden! Een compact powder deze keer, van het merk Miss Sporty. Het poeder heet 'So Matte Perfect Stay – Smooth Pressed Powder', belooft je gezicht tot 10 uur te matteren en kost slechts €2,99.



English: When you open up the little box, you see a mirror, a puff and, of course, the powder. I think it's a big plus that the powder comes with a mirror and a puff, since that makes it a lot easier to fix your make-up on the go.

Nederlands: Als je het doosje open doet, zie je een spiegeltje, een poederdons en natuurlijk het poeder. Die spiegel en de poederdons vind ik een groot pluspunt, want dat maakt het makkelijker om je make-up onderweg snel bij te werken!



English: The powder is easy to apply. Usually, I use a brush for that, but the puff works perfectly fine as well!
The big promise that's on the packaging ('Up to 10 perfect look') isn't all true. After around 5 hours, my nose tends to get a little shiny again. But to be honest, I have never found a blotting powder with which that doesn't happen, so I guess I just have a weird nose.

Nederlands: Het poeder brengt heel fijn aan. Het liefst gebruik ik daarvoor een kwast, maar met de bijgeleverde poederdons gaat het ook prima!
De belofte op de verpakking ('Up to 10hr perfect look') maakt het poeder niet helemaal waar. Na een uurtje of 5 gaat mijn neus toch weer een beetje glimmen. Maar goed, ik heb nog geen enkel poeder gevonden waarbij dat niet gebeurt, dus dat ligt waarschijnlijk meer aan mijn neus dan aan het poeder.



English: The powder adds a little color to your face, but not so much that it'll look fake. I like that.
I didn't add pictures of me wearing the powder by the way, because it wasn't noticeable on the pictures I took! Ah well, that only proves how natural the powder looks on the face.
I really like this product and I can definitely recommend it to anyone who's searching for a good blotting powder!

Nederlands: Het poeder geeft een beetje kleur af, maar niet zóveel kleur dat het er nep uit gaat zien. Dat vind ik fijn.
Ik heb trouwens geen foto's bijgevoegd van hoe het poeder er op mijn gezicht uitziet, omdat je het helemaal niet zag! Maar goed, dat bewijst maar weer hoe natuurlijk het er in het echt uitziet.
Ik vind het echt een fijn product. Wat mij betreft zeker een aanrader!

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

24 opmerkingen:

  1. Dit doet me echt denken aan vroeger.. Een van mijn eerste makeupproducten..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het mijne ook, haha. Mijn hele collectie bestond toen uit Miss Sporty en Hema! ;)

      WITH LOVE,
      MARJOLEIN | NEVER TOO POLISHED.COM

      I’M COMPETING IN FOLLOW FASHION’S BLOGGER BATTLE & YOUR VOTE WOULD HELP. THANKS A LOT!

      Verwijderen
  2. Dat je hem niet ziet is al heel erg fijn!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb hem ook! Bij mij zie je hem wel en ik vind dat je al snel teveel gebruikt waardoor het er niet helemaal echt uit gaat zien. Misschien komt dat omdat ik een te donkere heb, maar ik had wel de lichtste genomen die er was, dus een beetje raar, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is wel een beetje raar inderdaad! Heb je het al eens met een kwast geprobeerd? Ik heb altijd het gevoel dat je poeder met een kwast beter kan verdelen dan met een poerderdons, misschien ziet het er dan wat natuurlijker uit. :)

      Verwijderen
  4. Klinkt goed,
    Ik ga hem zeker ook een keer proberen. Ik heb net gister een compact powder van essence gekocht! Als die op is zal ik zeker deze gaan gebruiken!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat leuk om te lezen. Ik ben wel benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook een So Matte pressed powder van Miss Sporty, maar die van mij zit in een lichtblauwe verpakking. Geen idee of er een verschil is, maar die van mij werkt super en deze klinkt ook heel goed :) Ik gebruik het sponsje wat erbij zit ook nooit, een kwast is veel fijner :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lijkt mij een fijn product voor een fijn prijsje, toch maar eens naar kijken als ik hem eens tegen kom

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dit! Ik was nog op zoek naar een nieuwe poeder, ik ga dit misschien proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hmm ik was net op zoek naar nieuw poeder :) Ga deze eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt een super fijne poeder! Ikzelf gebruik hem nu al ongeveer 4 jaar! Wat leuk dat je er een review over hebt geschreven! x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh my, dat is zeker niet verkeerd! Damn, ik onderschat Miss Sport onbewust nog eens, terwijl ik een favoriete lipliner bij het merk heb. Wat fijn dat hij ook niet donker uitpakt, want je zou haast denken dat je a la Snooki lijkt! Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze heb ik ook! Alleen een iets oudere versie geloof ik. Wat voor kleur heb jij genomen? Ik ben zelf namelijk NW20 van MAC en heb het idee dat die van mij iets te donker is.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. looks good! If I find it I will sure buy it for that price!

    www.ilatoudis.blogspot.com
    Longchamp bag give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hij klinkt goed! :) Super ook dat je hem niet ziet zitten op je gezicht, als ik weer eens bij de etos ben dan ga ik zeker even kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Meestal kocht ik vroeger alles van de miss sporty, maar nu meer van de catrice producten die ook niet echt zeer duur zijn maar toch een goede kwaliteit leveren.

    je hebt een prachtig en overzichtelijke blog !

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.