YOU PROBABLY DIDN'T KNOW #6

5/23/2013 Pixels By Emilia 24 Comments

Dutch: Klik op 'Read more' voor de Nederlandse tekst.

English: Here's the sixth edition of the 'You probably didn't know' posts! Another list of five facts that you probably didn't know about me.
1. I only wash my hair when it feels greasy, once or twice a week that is. I don't think it's necessary to wash it more often, I feel like that only makes it greasy sooner.
2. I never use medicine or aspirin, because I think it's quite scary to put such unnatural stuff in my body.
3. Sunday evenings are my weekly bath evenings and I look forward to that all week. On working days I never take time for a bath, taking a shower just takes less time.
4. I put sunscreen on my face every single day. Doesn't matter if it's sunny or rainy outside, I never leave the house without some sunscreen on my face. I truly believe that'll keep my skin in good condition.
5. Secretly, I don't mind that it's still cold outside. It's a good reason to enjoy candles and hot tea and comfy sweaters a little longer.

Dutch: Hier is alweer de zesde editie van de 'You probably didn't know'-artikeltjes! Een nieuw lijstje van vijf feitjes die jullie waarschijnlijk nog niet over me wisten.
1. Ik was mijn haar alleen als het vettig aanvoelt, zo'n 1 a 2 keer per week. Vaker vind ik niet nodig, daar wordt het voor m'n gevoel alleen maar vetter van.

2. Ik gebruik nooit medicijnen, paracetamol of aspirine, omdat ik het een naar idee vind om zoiets onnatuurlijks in m'n lichaam te stoppen.
3. Zondagavond ga ik standaard in bad en daar kijk ik de hele week naar uit. Lekker ontspannen. Doordeweeks neem ik daar nooit de tijd voor, een douche is toch iets sneller.
4. Ik smeer élke dag zonnebrand op m'n gezicht. Of het nou lekker zonnig is of extreem regenachtig, ik ga niet zonder een laagje sunblock de deur uit. Ik geloof echt dat dat beter is voor m'n huid.
5. Stiekem vind ik het niet zo erg dat het weer zo koud is buiten, want nu kan ik nog wat langer genieten van kaarsjes en hete thee en comfy truien. Als het in de zomervakantie maar wél lekker zonnig is.

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

24 opmerkingen:

  1. In de zomervakantie moet het zeker zonnig zijn haha! Ik wil ook zo graag een bad, lekker ontspannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap #5 echt helemaal! Ik vind het ook niet zo erg, zolang het binnenkort maar gigantisch goed weer wordt en alles ingehaald is! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb daar nooit aan gedacht om elke dag zonnebrand op mn gezicht te smeren haha, apart! Leuk om te weten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te weten! Dat je dat lukt om je haar maar een paar keer te wassen! XO
    The wine of fashion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen medicijnen?! Are you kidding me?! Zonder medicijnen liep ik nu nog met een ontstoken oog denkik, ik ben blij dat er medicijnen zijn haha!
    Leuke weetjes weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk leuk! Wat grappig dat je elke zondag in bad gaat, lijkt me heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te lezen! Ik was mijn haar om de dag, vaker is ook alleen maar slecht voor je haar...

    Volgens mij is elke dag zonnebrand niet zo goed, hoorde laatst een verhaal van een vrouw die haar zoontje elke dag (oke, dan wel een paar keer per dag) insmeerde met zonnebrand en zij is nu aangeklaagd, omdat haar zoontje er dingen aan heeft over gehouden...

    Xx Alex

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, serieus!? Dat verhaal ga ik even opzoeken, ik had juist alleen nog positieve verhalen over zonnebrand gehoord!

      Verwijderen
    2. Ik heb ook alleen maar positieve verhalen gehoord over zonnebrand! Bijvoorbeeld dat het goed is tegen UV- straling, lijkt me een broodje aap verhaal of niet?

      Verwijderen
  8. Wat grappig, ik heb echt nog nooit iemand elke dag zonnebrand op zien smeren haha! Zonder medicijnen kan ik helaas niet, ik heb het echt nodig voor mij astma en chronische verkoudheid. Maar ik gebruik denk ik vijf keer een paracetamol per jaar, ik pak ze ook niet snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om te lezen! Ik gebruik echt nooit zonnebrand als er geen zon is, het plakt en ik vind de geur echt vreselijk haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat herken ik ook wel een beetje! Ik heb nu gelukkig een zonnebrand speciaal voor het gezicht, die is matterend in plaats van vettig. Plakkerige zonnebrand vind ik ook echt vreselijk haha!

      Verwijderen
  10. Weer leuk om te lezen! Zelf gebruik ik niet altijd zonnebrand alleen als ik weet dat ik het grootste deel van de dag in de zon ben of echt ga tennissen. Op de een of andere manier word mijn huid (voor mijn gezicht) er heel vet van en ik heb niet zo'n zin om de hele dag met een glimhoofd rond te lopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Altijd superleuk om zulke feitjes te lezen. Je zorgt zo te zien echt goed voor je lichaam. Super! Ik was mijn haren ook altijd maar 2x in de week. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk! Ik herken me er best wel wel in, vooral dat laatste puntje haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het ook wel gezellig als het slecht weer is, maar nu ben ik wel weer op een punt aangekomen dat ik wil gaan hardlopen en ik ben een zeurpiet. :') Dus het is voor mij nog te koud! Yaaay, nog iemand die geen medicijnen gebruikt. :D Same here, of het moet echt heel ernstig zijn and I mean really bad.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik herken me vooral in het punt van medicijnen, vind het ook vreselijk.

    Liefs, Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vooral puntje één vind ik erg fijn om te weten, want ik heb altijd gedacht dat ik 'raar' was ofzo. Ook ik was mijn haar maar 1 of 2 keer per week. Het is ook echt niet meer nodig. Maar ik ben dus niet de enige. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha erg leuk. En wat heb je een super mooie huid!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk om te lezen! Ik neem ook maar om de zoveel tijd een bad, douchen doe ik iedere dag. Ik kijk er telkens heel hard naar uit om nog eens een bad te nemen. Dan blijf ik er lekker lang in liggen :) x

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.