VEGAN FRIDAY #3 - FOOD DIARY

4/12/2013 Pixels By Emilia 38 Comments


English: It's Vegan Friday again! Today I'm showing you an example of what I eat on one day. The day I made these pictures, I had a day off. Usually, on a regular school day, my lunches are a bit less interesting.
I only took pictures of my main meals (breakfast, lunch and dinner) by the way, since I'm planning on writing another article about my favorite vegan snacks!

Dutch: Het is weer Vegan Friday! Vandaag ga ik jullie laten zien wat ik op één dag heb gegeten. Toen ik deze foto's maakte, had ik een dag vrij. Normaal gesproken, op de dagen dat ik gewoon school heb, zijn mijn lunches een stuk minder interessant.
Ik heb trouwens alleen foto's gemaakt van mijn hoofdmaaltijden (ontbijt, lunch en diner), omdat ik nog een ander artikeltje ga schrijven over mijn favoriete vegan tussendoortjes!




English: I start (almost) every day with oats soaked in soy milk. Mostly overnight oats, if I don't forget to prepare it the night before. I love to top it off with sliced apple, mixed nuts, cinnamon and raisins. Tastes a little like apple pie. But it's delicious with berries or banana or any other kind of fruits as well.

Dutch: Ik begin (bijna) elke dag met havermout/sojamelk-pap. Meestal overnight oats (dan laat je de havervlokken een nachtje weken), tenzij ik vergeet om dat de avond ervoor klaar te maken. Ik vind dit ontzettend lekker met stukjes appel, gemixte noten, kaneel en rozijnen. Dat smaakt een beetje als appeltaart. Maar het is ook heerlijk met bessen of banaan of elke andere fruitsoort.


English: Because I always have breakfast pretty early, I'm often hungry again around ten. Time for an early lunch! I put a thick layer of (blackberry) jam on some rye bread, put some soy yoghurt on it and topped it off with raspberries. I came up with this combination from scratch, but seriously, it was so good! I dare to say even rye bread haters would love this.

Dutch: Rond een uurtje of 10 heb ik vaak alweer honger, omdat ik meestal zo vroeg ontbijt. Ik besmeerde roggebrood met een dikke laag (bramen)jam, deed daar een paar lepels sojayoghurt overheen en legde daar een paar frambozen op. Ik had die combinatie ter plekke verzonnen, maar echt, het was heerlijk! Ik durf te wedden dat zelfs mensen die roggebrood verafschuwen dit wel lusten.


English: This is what my lunch looked like. Vegetable soup (i.e.: vegetables in vegetable broth, easy does it) with bread and nutritional yeast. I decided to dip the bread in the soup and then dip it in the nutritional yeast. Tasted pretty good!

Dutch: Dit was mijn lunch. Groentesoep (oftewel: groenten in groentebouillon, lekker makkelijk) met stokbrood en gistvlokken. Het brood doopte ik eerst in de soep en vervolgens in de gistvlokken. En dat smaakte goed!


English: This picture doesn't do the dish any justice at all. But believe me, it actually tasted good! It's stir-fried vegetables with tempeh and mushrooms.

Dutch: Oei, deze foto doet het gerecht geen eer aan. Het lijkt misschien niet zo, maar geloof me, dit was echt wél lekker. Het is een roerbakschotel van groenten, tempeh en champignons.

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

38 opmerkingen:

  1. Oehh ontbijt dat naar appeltaart smaakt, dat wil ik ook eens proberen! :D Leuk om te zien! Ik vond het trouwens gister ook heel leuk om je te hebben gezien! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm! Super lekker ziet t er uit! Wat knap van je dat je veganistisch eet :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er allemaal erg lekker uit! Gistvlokken, koop je die als 'gistvlokken' bij een biologische winkel? Ik wil dat al een tijdje proberen maar kon het nergens vinden, onder welke 'categorie' valt het? (smaakmakers?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik koop ze inderdaad bij een biowinkel! Het verschilt alleen wel per winkel in welk schap het staat, dus ik vraag het altijd even. De laatste keer dat ik het kocht stond het bij de potjes met vitaminen!
      Het wordt inderdaad gewoon verkocht als 'gistvlokken' of anders 'edelgist', ik heb een Duitse verpakking en daarop staat 'hefeflocken' haha.

      Verwijderen
  4. Ziet er erg lekker uit! Zeker het ontbijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er heerlijk uit allemaal! Het ontbijt ziet er ook echt heerlijk uit, terwijl de smaak van havermoutpap in mijn hoofd totaal niet lekker klinkt haha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yammie! Ik krijg nu echt weer honger :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben echt een overtuigde vleeseter, ik zou echt niet zonder kunnen! Maar toch spreekt 2/4 van de gerechten me aan! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ontbijtje eet ik ook altijd zo :) Alleen dan met amandelmelk en amandelen en kook ik het 's ochtends in een pannetje! Lekker als het nog warm is haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Yumm!
    Dat roggebrood met jam en frambozen ziet er heerlijk uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk artikel! Die soep ziet er lekker uit en oh, die frambozen ook <3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeh dit ziet er allemaal echt heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oeh dit ziet er allemaal echt lekker uit! Goede inspiratie om lekker eten te gaan maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk om te zien! Je ontbijtje ziet er lekker uit, maar dat roggebrood. Iew haha. Ik denk dat ik zelfs in deze combi niet lust. Ik vind roggebrood echt bah :P

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er echt heerlijk uit allemaal! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Miam miam miam! Dit lijkt zooo lekker en het is ook nog gezond ook! Leuke ideetjes, ik ga je er enkele stelen :D.


    _____
    Zin om een cadeaubon van €15 te winnen bij H&M en een studente te helpen? Vul dan deze korte enquête over modeblogs en help mij bij mijn onderzoek naar de mening en perceptie van lezers over de inhoud van modeblogs! U krijgt alvast mijn eeuwige virtuele dank! https://www.vub.ac.be/survey/index.php?sid=54793&lang=nl

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, dat roggebrood met frambozen ziet er zó lekker uit :-) Wat een ontzettend leuk artikel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hierdoor zou je bijna vegetariër worden. Ziet er heerlijk uit!

    X Marjolein - Never Too Polished.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou, dat ziet er allemaal erg lekker uit! Vooral de combinatie van het brood met frambozen, oooh :D

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind dit echt een leuk artikel, ik kan me namelijk echt niet voorstellen wat je allemaal eet als je vegan eet. ik moet zeggen.. Alles ziet er echt HEERLIJK uit!
    Ik zou zo best wel een keer een dagje vegan willen eten:)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Echt leuk om te zien dit! Ik vind het altijd lastig om te bedenken wat ik ga eten, dus ik vind het heel knap dat je met allerlei restricties qua eten nog steeds lekkere gerechten kunt maken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ziet er lekker uit meid, vind vegan eten
    super intersant, leuk dat je wat laat zien
    x www.sistersandsisters.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. My goodie, dat ziet er zo lekker uit allemaal! Sommige producten hiervan heb ik echt nog nooit geproefd :P. Ik wil dit ook wel eens eten! Alleen roggebrood lust ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat ziet er allemaal heerlijk uit én heel erg gezond ook! X

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind die laatste foto/gerecht er juist ontzettend lekker uitzien! Alles met champignons vind ik namelijk lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. alles ziet er heerlijk uit! en de laatste foto ook echt wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuk om te zien! Dat roggebrood met frambozen ziet er super lekker uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dit ziet er heerlijk uit, vooral het roggebrood wil ik wel eens proberen! Kon ik maar altijd zo gezond eten. ;p haha

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dit is niet goed voor me! Frambozen jammie :)
    X

    www.fashion-attacks.com

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oeh, ziet er goed uit! Vooral je ontbijtje lijkt me erg lekker, eigenlijk lijkt alles me lekker, maar ja, ik houd van eten. En dat wist je al :D

    BeantwoordenVerwijderen
  30. de pap en frambozen zien er echt heerlijk uit! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Love this idea! Those foods look so yummy ovo <3

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ziet er goed uit, vooral je roggebrood frambozen meal. Haha qua avondeten, stom hè dat dat soort maaltijden altijd zo vies lijken op de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Leuk artikel, ziet er heerlijk uit. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.