VEGAN FRIDAY #1 - TOKO SHOPLOG

3/22/2013 Pixels By Emilia 21 Comments

Lately I get a lot of questions about eating vegan. Especially recipes, tips and my experience are wanted. Problem is, I don't really have recipes that I use. Most of the time, I cook from scratch. But I thought I could make some food posts, about my experiences, tips and other things. I'll try to make these posts every Friday, starting off today. Hope you like it!

Dutch: De laatste tijd krijg ik steeds meer vragen over veganistisch eten. Vooral recepten, tips en ervaringen zijn gewild. Het probleem is dat ik niet echt recepten gebruik. Meestal als ik iets kook, verzin ik ter plekke wat ik maak en wat ik er allemaal in gooi. Maar ik kan natuurlijk wel een aantal artikelen maken over mijn ervaringen, tips en dat soort dingen.
Ik zal proberen om elke vrijdag zo'n artikel te uploaden en ik begin gewoon meteen vandaag. Ik hoop dat jullie het leuk vinden!



For this first Vegan Friday, I prepared a toko shoplog, i.e. a shoplog of what I bought at the Chinese supermarket. I visit the toko a lot, since they sell a lot of vegan products over there. I thought it would be fun to show you what I like to get there, apart from the usual tofu and tempeh.
The funny thingies in the picture above are called mochi. Sweet balls made of glutinous rice, with various fillings, like red bean or sesame paste. I take a box of mochi with me almost every time a visit a toko, it's so good.

Dutch: Als aftrap heb ik een toko shoplog voor jullie. Ik breng namelijk meerdere keren per week een bezoekje aan een Chinese toko, omdat ze daar ontzettend veel veganistische producten verkopen. Het leek me leuk om aan jullie te laten zien wat ik dan zoal meeneem, naast de standaard aankopen zoals tofu en tempeh.
Op de foto hierboven zie je Mochi. Zoete balletjes gemaakt van kleefrijstmeel met een vulling van bijvoorbeeld rode bonen of sesampasta. Ik vind het ontzettend lekker en ik neem ook bijna altijd zo'n doos mee (wel elke keer een andere smaak trouwens).


A tip for all coco lovers: this coconut filled with frozen coconut water and coconut meat. It think this is becoming my favorite summer snack. (€1,95, frozen)

Dutch: Een aanrader voor de kokosliefhebbers onder ons: een kokosnoot gevuld met bevroren kokosnootwater en kokosvlees. Ik denk dat dit mijn favoriete zomersnack wordt. (1,95, diepvries)

Every time I'm at a sushi restaurant, I order seaweed salad. So obviously, I was extremely happy when I found out they sold this stuff at the toko! (€1,39, frozen)

Dutch: Als ik bij een sushirestaurant ga eten, bestel ik altijd zeewiersalade. Ik was dan ook door het dolle toen ik erachter kwam dit ze dit kant-en-klaar verkopen bij de toko! (€1,39, diepvries)

One of my sweet classmates, who is Chinese herself, made me taste this and now I'm hooked: fried and salted seaweed. I like this ten times better than crisps. Also, it cracks a lot less. (€2,15)

Dutch: Een vriendin uit mijn klas, die zelf Chinees is, liet me dit een keer proeven en ik was er meteen gek op: gefrituurd en gezouten zeewier. Ik vind dit tien keer lekkerder dan chips. En een voordeel is dat het ook nog eens stukken minder kraakt. (€2,15)

Agar agar, the vegan gelatine, made of seaweed. I'm planning on making a vegan cheesecake with this stuff, maybe a cake for my birthday (which is next month!). (€0,99)

Dutch: Agar agar, de veganistische versie van gelatine, gemaakt van zeewier. Ik wil proberen om hier een veganistische kwarktaart mee te maken, misschien voor mijn verjaardag (nog een maandje!). (€0,99)

Green tea flavored pumpkin seed. It's hard to describe what this tastes like, but it's somewhere in between sweet and salt. (€1,95)

Dutch: Pompoenzaadjes met een laagje groene thee. De smaak is moeilijk te beschrijven, het zit tussen zoet en zout in. (€1,95)

Nori sheets, for home-made sushi. But I secretly like to eat these plain as well. (€1,99)

Dutch: Nori-vellen, om sushi mee te maken. Ik vind de vellen los stiekem ook erg lekker. (€1,99)

Dried red dates. I always love dried fruits, but I actually never tried these dates before. I like them, they taste a little like raisins. (€1,35)

Dutch: Gedroogde rode dadels. Ik ben dol op gedroogd fruit, maar dit soort dadels had ik nog nooit op. Ik vind ze wel lekker, ze smaken een beetje zoals rozijnen. (€1,35)

'Borrel tempé', ready-to-eat fried tempeh. A 'borrel' is some sort of party, and that's where these snackes are perfect for. (€2,35)

Dutch: Dit is een zak borrel tempé. Kant-en-klaar gefrituurde tempé. De naam zegt het al, deze zoutjes zijn heerlijk voor bij de borrel (maar ook als je een film kijkt of uit school vandaan of bij het avondeten). (€2,35)

That's it, that's all I got this time. I didn't go crazy this time, usually I buy a lot more candy and sweet things, but I'm actually saving for my vacation at the moment.
Oh and by the way, last week Nicole from Cocogold uploaded a toko shoplog as well, so if you'd like to see more toko buys, you should have a look at her shoplog too!

Dutch: Dat was het alweer. Ik heb me redelijk ingehouden, normaal haal ik veel meer snoep en zoete dingen, maar ik ben nu eigenlijk aan het sparen voor mijn vakantie. Nicole van Cocogold heeft trouwens toevallig vorige week ook een toko shoplog geüpload, dus als je meer toko-aankopen wil zien, moet je zeker ook een kijkje nemen op haar site!

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

21 opmerkingen:

  1. Je moet wel een beetje creatief zijn als je veganistisch bent! Vind het knap hoor, ik eet zelf eigenlijk bijna alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dit vind ik handy! Niet zozeer omdat het vegan is, maar omdat ik wel redelijk vaak de Chinese toko binnen stap maar nooit weet wat nou echt het proberen waard is haha. Meestal vind ik alles er maar eng uit zien ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben eigenlijk nog nooit een Chinese toko in geweest, volgensmij zit er hier in de buurt niet echt een, tenminste niet dat ik weet! Lijkt me wel een keer leukom erheen te gaan. Mochi lijkt me trouwens heel lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kom regelmatig bij de Toko, alleen eigenlijk zie ik nooit net niet iets zeg maar.
    Sommige dingen lijken me ook echt heel erg vies. :p

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om dit te zien. Ik kom heel soms bij de toko, maar al deze dingen heb ik daar nog nooit gezien. Naja mijn toko is ook niet zo groot. -x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te zien! Zitten best lekkere dingen bij (:

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel enthousiast van wordt. Maar misschien zijn het echt van die dingen die je een keer moet proberen om er daarna achter te komen dat het allemaal superlekker is!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kom eigenlijk nooit bij de toko, misschien moet ik dat vaker doen hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mmm ziet er heerlijk uit!
    Die zeewierhapjes van edo zijn echt heel ongezond, maar zo lekker haha ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jaaa love voor Chinese producten! Mochi is ZO lekker, love it. In Hong Kong hebben ze ook mochi ijs, dan zijn ze bevroren met ijs binnen. Met een vorkje prikken en je hebt een ijsje. Zeewier, I really really like <3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En heeeee, hier is jouw shoplog haha! Super leuk om te zien :) Ik krijg meteen zelf ook weer zin om naar de toko te rennen en mijn mandje vol te laden! Die borrel tempé ziet er echt super lekker uit trouwens, die neem ik de volgende keer ook maar mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat apart! Ik ken het allemaal niet, leuk om zo'n toko in de buurt te hebben. Daar heb je natuurlijk totaal andere spullen te koop dan in de nederlandse supermarkten!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Erg leuk om eens zo'n artikel te zien! Ben heel benieuwd naar de anderen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben een paar keer bij een Toko geweest, maar wist nooit wat ik moest kopen! Leuk om te zien wat jij allemaal koopt, ben benieuwd hoe bepaalde dingen smaken omdat ik ze nog nooit heb gehad. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt fijn dat Aziatische producten vaak vegan zijn inderdaad. Hoera! Ik koop de kant en klare zeewiersalade meestal bij de AH maar die is zo duuhuur. Eens zien of ze bij de Toko bij mij in de straat ook zeewiersalade verkopen, oooh ik hoop het. Zo lekker <3

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet er allemaal lekker uit, zeg! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk om te zien, ik ben zelf vegetarisch, maar die namaak gelatine lijkt me ook echt een uitkomst! Eindelijk weer eens lekkere kwarktaart maken haha! :) Ik moet nog maar eens even uitvogelen waar er een toko zit bij mij in de buurt, je zal er vast wel een paar hebben in Rotterdam :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben dol op de toko! Ik werk in een Chinees restaurant en daar hebben we ook weleens van dit soort snacks. Die groene thee pompoenpitten zijn zo lekker :) Ik heb ze zelf ook. Maar ik weet dat die jij daar hebt lekkerder zijn. Die van mij zijn van een ander merk.

    Ik ben heel erg benieuwd naar de kokosnoot!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Als je veganist ben vind ik het erg knap .. ik werk bij een keurslager en ik kan de verleiding niet weerstaan om vlees bij mn eten te nemen.. zonder vlees vind ik namelijk mijn eten vreselijk saai..
    Maar vind het wel gaaf om zulke dingen te leren en te lezen!

    Liefs
    Great blog btw.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.