[FAKE] LEATHER JACKETS

3/14/2013 Pixels By Emilia 20 Comments

-------------- Black Biker Jacket ------------------------------ Light Biker Jacket -----------------------------------Black Jacket

I like leather jackets. The only problem is the leather. I try to buy as less animal products as possible. But I love to think there's a solution to any problem. In this case: fake leather.
Finding a fake leather jacket is actually not that easy. The fabric is often kinda ugly, it looks like plastic and has this weird shiny coating. And when you finally find a jacket that's made of good looking material, the shape of the jacket is boring.
But finally, after some browsing on the internet, I found some nice jackets on the Esprit web shop.
The black biker jacket is my favorite. A couple of years ago I bought a jacket like this one, but that one got totally worn out (read: there were holes in the sleeves), so I think it needs to get replaced.
I really like the light version of the biker jacket as well. I barely wear light colors, so personally I'd choose the black one, but I think this light jacket would be lovely for spring.
And I think the last jacket in the row is nice as well. A little more basic, but not boring at all.

Dutch: Klik op 'Read more' voor de Nederlandse tekst.

Ik ben gek op leren jasjes. Het enige probleem is het leer. Ik probeer namelijk zo min mogelijk dierlijke producten te kopen. Maar mijn motto is: voor elk probleem is een oplossing. Nepleer, in dit geval.
Nou is het behoorlijk moeilijk om jasjes te vinden die én gemaakt zijn van mooi nepleer én een leuk model hebben. Vaak zien die jasjes er ontzettend plastic uit en hebben ze een raar soort glans als het zonlicht erop schijnt. En als je dan eindelijk een exemplaar tegenkomt dat gemaakt is van een mooi materiaal, dan is het model weer heel saai en simpel.
Maar na wat rondneuzen op het internet, heb ik op de webshop van Esprit een paar hele leuke gevonden. Vooral het zwarte bikerjasje vind ik ontzettend leuk. Ik heb wel eens zo'n soort jasje gehad, maar dat is ondertussen behoorlijk versleten (lees: er zitten gaten in de mouwen) en dus nodig aan vervanging toe.
De lichte versie van het bikerjasje vind ik ook tof. Ik draag heel weinig lichte kleuren, dus ik zou zelf eerder voor het zwarte exemplaar gaan, maar het is wel echt een mooi jasje voor de lente.
En het laatste jasje heeft ook wel wat. Iets minder stoer, maar zeker niet saai.

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

20 opmerkingen:

  1. Ze zijn alle drie erg mooi! Persoonlijk zou ik voor de laatste gaan :D

    X lisa

    www.llittleblonde.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben juist fan van leer!
    Ik krijg altijd de kriebels van nep leer, het voelt (hoe goed het ook is) altijd zo naar en plastic...



    http://www.style-chameleon.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. i love biker jackets, the cream one is gorgeous! x

    http://Heidi-likes.blogspot.co.uk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het laatste jasje vind ik het leukst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de linker het mooist. Al blijf ik echt leer toch net iets mooier vinden, het blijft er mooier uit zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind ze allemaal wel leuk! Wil er zelf ook nog wel graag eentje, maar ik vind ze vaak net iets te kort. Hopelijk kun je snel een mooie, nepleren versie vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Al mijn jasjes zijn nep, ik vind het prima =D als ze maar mooi zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind de linker het leukste,
    lekker stoer en leuk met een rits die niet helemaal in het midden zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind die laatste erg mooi. Ik heb wel iets met een ronde hals :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit zijn inderdaad hele mooie nepleren jasjes! Ik heb een paar dagen terug een jas op eBay gekocht met nepleren mouwen, hopelijk ziet het er niet te neppig uit :P

    x Irene
    SISTERS IN PARADISE

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Elke keer halverwege het Engelse stukje bedenk ik "Oh ja, er is ook een Nederlands stukje". De jasjes zijn echt tof trouwens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind deze juist erg leuk met nepleer! Vooral die middelste, lekker vrolijk kleurtje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie jasjes! En ja, helaas zien ze er vaak heel erg plastic uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik hou van de lerenjasjes! Heb er zelf op het moment twee maar wil erg heel graag nog een of twee bij

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Yeaaas, ik houd ook van leren jasjes, wel de fake version of course. :) Vooral de zwarte, maar de crèmekleur trekt mij ook wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind de crémekleurige erg leuk! :-)

    Liefs, Esmée

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mijn jack's zouden ook nep zijn, al heb ik d'r geen één! Ik ben ook al een tijdje opzoek dan, maar wacht nog even hihi. Ik vind het beige jack ontzettend tof, maar als ik jou was zou ik dan voor de zwarte gaan! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Stoere jacks!
    Ik heb zelf een felgroene, die is ook fake :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.