YOU PROBABLY DIDN'T KNOW

2/28/2013 Pixels By Emilia 37 Comments



Dutch: Klik op 'read more' voor de Nederlandse vertaling.

I like to keep my blog as personal as possible, so I thought it would be fun to share some facts about me that you probably didn't know.
1. I have scoliosis. That means that my spine is curved from side to side. I have a mild version of it, so if you don't know about it, you probably won't notice. But if you have a look at my back, you'll see that it's actually not a straight line.
2. I never ever curl/straighten/blow-dry my hair. Some years ago I used to do that every single day, because my hair was so short it never looked good without styling it. But after some time I realized that all the heat wasn't making it look any better.
3. I drink around three liters of tea a day. A liter with my breakfast, a liter after school, a liter after dinner. Love it.
5. I hate music with Dutch lyrics, but when I'm cycling I always listen to the Dutch radio. I don't even know why.
6. My favorite meal used to be steak with mushrooms. Then at the age of nine I became a vegetarian and later I started eating vegan, so now I have no idea what that tasted like anymore.

Dutch: Ik vind het leuk om m'n blog zo persoonlijk mogelijk te houden, dus het leek me wel grappig om vandaag wat feitjes over mezelf te vertellen die je waarschijnlijk nog niet wist.
1. Ik heb scoliose. Dat betekent dat mijn ruggengraat niet recht staat, maar dat er een soort bocht in zit. Ik heb een lichte vorm, dus als je niet weet dat ik het heb, valt het niet echt op. Maar als je naar mijn rug kijkt, kun je zien dat het niet helemaal klopt. Mijn ene heup staat iets omhoog en een van mijn schouders staat iets omlaag.
2. Ik föhn/stijl/krul mijn haar nooit. Al zo'n 3 jaar niet. Vroeger was mijn haar kort en sprong het alle kanten op, dus was ik elke dag in de weer met een stijltang om het een beetje in model te krijgen. Op een gegeven moment merkte ik dat mijn haar daar écht niet beter van werd en daarna heb ik nooit meer zo'n apparaat aangeraakt.
3. Ik drink zo'n 3 liter thee per dag. Een liter bij mijn ontbijt, een liter na school en een liter na het avondeten. Ik denk dat ik mezelf officieel een theeleut mag noemen.
4. Ik heb een hekel aan Nederlandstalige muziek, maar ik luister op de fiets meestal 100%NL. Oh en Acda & de Munnik kan ik wel waarderen. En zanger Rinus (grapje). Maar nee, verder heb ik echt niets met Nederlandstalige nummers.
5. Mijn lievelingseten was vroeger biefstuk met champignons. Maar op mijn negende besloot ik vegetariër te worden en later ging ik veganistisch eten, dus ik heb geen idee meer hoe dat smaakt.

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

37 opmerkingen:

  1. Wat leuk om eens te lezen! Ik wist niet dat je veganistisch was. Ik heb ook een hekel aan NL muziek, ik zet 100% NL eigenlijk altijd meteen af haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind nederlandse muziek ook vreselijk! en 3 liter thee per dag is veeeel maar oh so good :3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jij doet nooit iets met je haren en die zijn zooo mooi ! dat kan ik vn mijn haren niet zeggen.x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De eerste 4 wist ik niet. Vooral 1 niet joh! Nog nooit gemerkt in ieder geval. 5 wist ik wel, obviously :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, dat is wel heel veel thee zeg! Ik dacht dat ik een theeleut was, maar vergeleken bij jou.. Haha!
    Wat is die foto trouwens prachtig, ik ben jaloers op jouw gave huid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief, dankjewel! Maar dat komt ook wel een beetje omdat de foto met flits genomen is hoor, in het echt is mijn huid helaas niet zo egaal hihi.

      Verwijderen
  6. Wow, echt alles is hetzelfde als bij mij :') Ik heb alleen een wat extremere scoliose.. Ongeveer 20 graden. Die foto is trouwens echt ontzettend mooi, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha jeetje, dat is ook toevallig! Ik zit net iets onder de 20, volgens mij had ik bij de laatste meting 18 graden. En dankjewel! :)

      Verwijderen
  7. Oh dat is echt heel leuk om te lezen! de foto is heel mooi!
    En supergoed dat je zoveel drinkt en niets aan je haar doet, dat is gooood hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, wat leuk om te lezen! Goed van je dat je je haar niet meer stijlt, ik heb er helaas een soort van verslaving voor en het is inderdaad écht niet goed voor je haar. Ik vind Nederlandse muziek over het algemeen ook niet echt om over naar huis te schrijven, maar Racoon vind ik dan wel weer heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, Racoon is ook één van m'n favoriete bands! Maar hun songteksten zijn gewoon Engels natuurlijk. Ik houd gewoon niet zo van muziek die in het Nederlands wordt gezongen hihi.

      Verwijderen
  9. Leuk om te lezen! En wow wat veel thee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om te lezen! Ik wist dat je veganistisch at. 3 liter thee per dag is wel veel haha, maar wel lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw je bent inderdaad een echte theeleut!

    Liefs, Esmée

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb ook zo'n hekel aan Nederlandstalige muziek!



    http://www.style-chameleon.com/

    HUGE GOODIEBAG GIVEAWAY ON MY BLOG!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, moie foto! Drie liter thee per dag? Dat is veel, zeg! Ik vind Nederlandstalige muziek ook niet leuk, hihi. Leuk om te lezen! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk om te lezen, heel grappig ook. Ik vind Nederlandstalige muziek ook maar niets, maar Acda & de Munnik vind ik, net als jou, ook nog wel oké! :)

    Liefs,
    Adriënne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Really enjoyed reading this :D You're so pretty too

    Ruth x

    www.kimkimipie.blogspot.co.uk

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super leuk om te lezen. Gewoon van die random weetjes.. :)
    Hele mooie foto trouwens..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super leuk om te lezen, 3 liter is wel echt heel erg veel zeg! (: Ik volg je op bloglovin' <3

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha ik haat ook Nederlandse muziek en echt goed dat je veganist bent :).

    Liefs, Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vervelend dat je scoliose hebt joh! Je moet je haar ook niet krullen of iets, denk wel dat krullen je schitterend zullen staan, maar dit maakt jou ook echt prachtig! Rofl, ik moest lachen dat je naar de Nederlandse zender luistert. :') I don't like it. Nederlandse rap kan nog wel, maar Andre Hazes enzo.. om te kotsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk om dit te weten :) Veganistisch zou ik noooooit worden, maar ik moet zeker minder vlees eten!
    http://bagsandchocolate.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super leuke weetjes, prachtige foto heb je ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk om te weten allemaal! Het lijkt me best lastig om veganistisch, wel heel goed dat je het al zo lang bent! Echt heel knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk om te lezen! Ik heb het een tijdje geprobeerd, vegetarisch eten, maar ik ben echt een vleeseter! Ik heb zelf ook lichte scoliose. Is soms best rot als ik lang moet staan; dan voel ik het wel! Leuke weetjes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw, wat goed en knap dat je veganistisch eet! En die theeluet komt me heel bekend voor, ik heb precies dezelfde litergewoontes.
    Liefs Nora

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat leuk om te lezen! Ik doe ook "niks" met m'n haar, behalve even borstelen. Het zit nooit helemaal niet, en als dat wel het geval is, doe ik een staart (: En ja, jij mag je wel theeleut noemen. Ik drink iets minder, haha.
    Liefs, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuk om te lezen! Ik ben ook al vegetariër sinds mn 9e haha, ik weet ook echt niet meer hoe vlees smaakt :'). Ik houd ook van thee, maar 3 liter per dag is wel errug veel!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dit is zo leuk om te lezen! Natuurlijk zijn weetjes ook altijd leuk over een persoon. Doe je werkelijk helemaal niets met je haar? Het ziet er namelijk altijd té goed uit, misschien vandaar haha. Oh en NL muziek? Soms hou ik er van, maar soms is het zo verschrikkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh ik kan niet zonder föhnen, ik vind nat haar vreselijk irritant. Leuke facts!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat leuk om te lezen! Ik ben helaas verslaafd aan mijn fohn en stijltang!

    X
    H

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuke feitjes! Nou ja, dat je scoliose hebt natuurlijk niet. Ik wil juist dat ik veel vaker de stijltang zou pakken haha

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.