TAG - FIRST THINGS

2/23/2013 Pixels By Emilia 38 Comments

I got tagged! A week ago Anne from Blushmuch did the 'First Things Tag' and passed it on to me, so today I'll answer the questions as well. Are you curious about my first traffic violation or my first job? Click on 'read more'!

Dutch: Ik ben getagd (of getagged?)! Vorige week heeft Anne van Blushmuch de 'First Things Tag' gedaan en hem aan mij doorgegeven, dus vandaag ga ik hem ook invullen. Benieuwd naar mijn allereerste verkeersovertreding of mijn eerste bijbaantje? Klink dan op 'read more'!




First thing you do when you wake up in the morning?
Get out of my bed, put on my bathrobe, get to the kitchen and boil some water to make tea. I hardly ever snooze.
Dutch: Mijn bed uit rollen, mijn badjas aantrekken, mezelf naar de keuken slepen en theewater opzetten. Ik druk eigenlijk nooit op snooze.

First thing you do when you get to the gym?
What gym? I used to be a member of the local gym, but I hated the atmosphere and heat. I like outer sports better anyway, so now I go running every now and then. And I really should take my rollerblades out for a spin soon.
DutchWelke sportschool? Ik ben wel lid geweest van de sportschool in het dorp, maar ik vond de sfeer en hitte verschrikkelijk. Ik vind buiten sporten sowieso fijner, dus nu ga ik af en toe hardlopen. En ik moet mijn skates ook weer eens uit de kast halen.



First thing you do when you get home from work?
Pour myself some tea and get something to eat.
DutchZodra ik binnen ben, maak ik thee en pak ik wat te eten.

First choice beverage?
Tea, that's what I drink all day. Matcha tea, chai soy latte or just regular tea, I love it all. Oh and when I'm at an eco food store or Chinese supermarket, I often get a bottle of coconut water.
DutchThee, dat drink ik de hele dag door. Matcha thee, chai soy latte of gewone thee, ik vind het allemaal heerlijk. Oh en als ik naar een biosupermarkt of toko ga, dan neem ik vaak een flesje kokosnootwater mee.



Your first car?
I only passed my driving exam a month ago, I don't have a car of my own yet. But I've had lessons in the Opel Corsa you can see in the picture above. That was the first car I ever drove.
DutchDie moet nog gekocht worden. Ik heb mijn rijbewijs ook nog maar een maandje. Ik heb rijles gehad in de Opel Corsa die je hierboven ziet, dat is de allereerste auto waarin ik ooit achter het stuur heb gezet.

First thing you wanted to be when you grew up?
A vet and a novelist. I even thought I could work as a vet at a Zoo and then write a story about my job. Also, I wanted to live in a big farm and change the shed into an animal hospital. Ah well, a child can dream.
DutchDierenarts en boekenschrijfster. Ik had zelfs bedacht dat ik als dierenarts in de dierentuin ging werken en daar dan een boek over kon schrijven. Oh en ik wilde ook in een grote boerderij wonen en de schuur omtoveren in een dierenziekenhuis. Niet eens zo'n slecht idee, toch?




First accident or traffic violation?
Ouch! That was a few years ago, on the night I threw a party. A friend didn't know how to get to my place, so I went to pick him up with another friend. There were a lot of bikes in front of my house's garage door, so I couldn't grab my own bike. Because we were kinda in a hurry (since we didn't want to miss the whole party), we decided to go on my friend's scooter. But because of our rush, we totally forgot about the helmet... Well, even before we reached the end of my street, the police catched up on us. That stupid mistake costed me over €80. Most expensive party I ever threw.
DutchGenant! Dat was een paar jaar terug, toen ik een feestje gaf. Een vriend van me kwam in zijn eentje, maar hij wist de weg niet, dus samen met een andere vriend ging ik hem ophalen. De hele garage stond ingebouwd met fietsen, dus ik kon niet bij mijn eigen fiets en omdat we een beetje haast hadden (we wilden natuurlijk niet het hele feestje missen), ging ik voor het gemak even achterop de scooter bij een vriend. We hadden in onze haast niet aan de helm gedacht... En ja hoor, we waren de straat nog niet uit, of we werden al aangehouden door de politie. De boete? Meer dan €80. Dat was het duurste feestje dat ik ooit gegeven heb.

First song that comes to mind?
Greenday – 21 Guns. That was the first song I heard today and it has been stuck in my head ever since.
DutchGreenday – 21 Guns. Dat was het eerste nummer dat ik vandaag op de radio hoorde en nu zit het al de hele dag in m'n hoofd.




First choice dessert?
Chocolate covered strawberries, ice cream, fruits, pie, chocolates, pudding. I don't care, it just has to be sweet.
DutchAarbeien met chocola, ijs, fruitsalade, taart, bonbons, pudding. Het maakt me helemaal niet uit, als het maar zoet is.

First major purchase?
My very first laptop, an enormous and heavy Acer. I had never been so happy and proud of a purchase before.
DutchM'n allereerste laptop, een enorm grote en zware Acer. Ik was nog nooit zó blij en trots geweest met een aankoop.




First job?
Picking flowers in a greenhouse and merchandiser at a supermarktet. I started with both jobs in the same month, about 6 years ago. I quit my job at the supermarket last summer, but I'm still working at the greenhouse.
DutchBloemen plukken in een kas en vakkenvullen in een supermarkt. Ik begon met beide baantjes in precies dezelfde maand, zo'n 6 jaar geleden. Ik ben afgelopen zomer gestopt in de supermarkt, maar ik werk wel nog steeds in de kas.

First time you flew on a plane?
That must've been years ago. I think when a was at the age of 3, during a trip to Spain? Not sure though, I should ask my parents, they sure will remember.
DutchDat is echt heel lang geleden. Ik denk naar Spanje, toen ik een jaar of 3 was? Dat zou ik eigenlijk even aan mijn ouders moeten vragen.

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

38 opmerkingen:

  1. Ah, leuk artikel. Dat van de helm: oeps, duur feestje inderdaad. Dat favoriete toetje van jou, dat mag je best wel een keer voor mij maken hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt leuk om te lezen! Ik hou ook heel erg van thee, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke antwoorden! Leuk dat je schrijfster wilde worden, wilde ik ook altijd, hihi! Nu nog steeds, maar niet als beroep.
    Liefs, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aardbeien met chocola, hmm dat is zo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Precies ook het eerste doe wanneer ik thuis kom: eten en drinken pakken. En inderdaad een erg duur feestje, je zal wel gebaald hebben denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk om te lezen! Ik ben fan van Greenday hihi :-)

    Liefs, Esmée

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk om te lezen! Ik moest wel lachen om je scooterverhaal, ondanks de 80 euro boete, dat is wat minder leuk. Wat grappig dat je ooit bloemen hebt geplukt in een kas, lijkt me best tof om te doen, net alsof je de hele dag buiten bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. kokoswater is zo lekker! Bloemen plukken in zo kas lijkt me nog best wel leuk baantje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jij bent echt knap, hihi (:

    super leuke tag. misschien ga ik 'm oook overnemen xxxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Misschien ga ik inderdaad nog wel een filmpje maken. Ik vind het alleen nog steeds enigszins eng, haha. En daarnaast crasht mijn computer zodra ik movie maker open, dus dat betekent dat een filmpje produceren via een grote omweg moet, wat vrij lastig is. Maar ik denk wel dat ik er nog een keer één ga maken. Ik weet trouwens niet of mijn vorige reactie verstuurd is, dus ik typ hem gewoon nog maar een keer. De computer deed (alweer) raar... Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I love your blog! I follow you ;-) cand you follow me please?
    http://heel12.blogspot.it/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tof om hem ook bij jou te lezen! Haha, en die verkeersovertreding, balen joh! Meestal als je er niet aan denkt, gebeurt iets! Altijd een helm, één keer geen helm en de politie kon het al ruiken, zoiets haha! Nooit leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk om te lezen!
    Ik ging voor het eerst met het vliegtuig naar Griekenland met m'n oma,
    ik was zenuwachtig zeg, maar toen ik ging zitten in het vliegtuig viel opeens alle spanning van me af.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke tag is dit zeg! prachtige foto heb je ook hoor! :) Liefss

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Erg leuke tag. Wow een boete van 80euro voor het vergeten van een helm..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Great blog! Thanks for visiting mine! Would you like to follow each other? If yes, let me know!

    alinasfashtips.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel erg leuk om te lezen :)! Ik drink ook veel thee!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super cute! Lovely blog!
    Maybe you want to follow each other? Check mt blog and let me know! I would love it!
    http://velvetavenue.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nice..illustrative post!! You look beautiful even without any makeup :))

    Thank you for leaving a sweet comment..would you like to follow each other? Lemme know..

    xoxo
    Ankita
    http://makeupstyleandsugar.blogspot.in/

    BeantwoordenVerwijderen
  20. thanks for leaving comments on my posts :) keep visiting so I'll always be reminded to visit yours :)


    Fashion for Beauty

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel leuk om te lezen! :) Ik ben dol op tags.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. I’m the queen of snoozing. wish I could get out of bed immediately, like you!

    Heartbeats from //VIENNA WEDEKIND//

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Haha, je bent inderdaad echt een theeleut! :p



    http://www.style-chameleon.com/

    HUGE GOODIEBAG GIVEAWAY ON MY BLOG!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. SUPER leuk stukje. en die eerste foto is echt mooi! X

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat heb je hem leuk ingevuld:D Leuk!
    Wauw, je snoozed nooit? Haha dat kan ik dus echt niet he!
    Skaten lijkt me ook heel leuk, maar ik kan het niet meer. Ik sta echt niet met zelfvertrouwen op die dingen haha.
    Wat shit dat je een boete kreeg gelijk toen je je helm was vergeten. Maar toen ik het las dacht ik eerst dat je er vanaf was gevallen, zonder helm! Gelukkig was het dus 'maar' een boete ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Different problems happy with along with kitchen food processor
    manipulates the truth when using the handles as well as cpanel.
    Open up up KeyRemap4MacBook needs. Are usually online to discover the best Vitamix vita mixer, generally look at nevertheless aquarium primarily based on the.

    Smoke some fact : blueberries additional than relentlessly hot lake
    with respect to 1 hour or possibly expanded due to incredibly difficult results reminiscent of pears as
    well as pears.

    my web site best vegetable juicer

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.