REVIEW - NYC INDIVIDUALEYES 942 SMOKEY BLUES

2/26/2013 Pixels By Emilia 28 Comments


I'm not a beauty blogger (nor am I planning to become one), but I thought it would be fun to share some of my make-up finds every now and then.
Last week I bought my first eyeshadow palette ever. It's the NYC IndividualEyes, I got the color 942 Smokey Blues. This palette is designed for girls with blue eyes, but they have palettes for brown eyes and green eyes as well.

Dutch: Ik ben geen beautyblogger (en ik was ook niet van plan om er eentje te worden), maar het leek me wel leuk om af en toe wat van mijn make-up aankopen te laten zien.
Afgelopen week heb ik mijn allereerste oogschaduwpalet gekocht. Het is het NYC IndividualEyes palette, ik heb de kleur 942 Smokey Blues. Dit paletje is speciaal ontworpen voor meiden met blauwe ogen, er zijn ook varianten voor bruine en groene ogen.


As you can see, the palette consists of 4 eyeshadows, a primer, an illuminator and an applicator. The colors don't have real names, but they do all have a title that says where you should apply them on your eyelid. To make that even clearer, there's a chart on the back of the product, that shows how you should apply the eyeshadow. Pretty useful, for make-up noobs like me.

Dutch: Zoals je kan zien, bevat het palet 4 verschillende kleuren oogschaduw, een primer, een illuminator en een applicator. De kleuren hebben niet echt een naam, maar wel een soort titel die aangeeft waar je de kleur het beste kunt aanbrengen op je oogleden. Om dat nog een beetje duidelijker te maken, staat er op de achterkant een plaatje van een opgemaakt oog. Best handig voor make-up noobs zoals ik.


Both dark colors are welly pigmented. You have to be careful when you apply them though, since they do crumble a little. But as long as you don't pinch to hard on the eyeshadow, there's no problem.
I'm less enthusiastic about the two lighter tones in this palette, since they don't leave that much color on your skin. Applying them with a tiny bit of water helps though.

Dutch: De twee donkere kleuren uit het palette zijn goed gepigmenteerd, die geven een hoop kleur af. Je moet er niet te hard op drukken, want dan zullen ze een beetje brokkelen. Maar als je het voorzichtig doet, dan gaat het prima.
De twee lichtere kleuren moet je echt opbouwen, anders zie je ze nauwelijks. Ik heb ze later trouwens nog een keer aangebracht met een nat kwastje, toen gaven ze gelukkig meer kleur af.



At first I thought the illuminator was an eyeshadow as well, but it turned out to be more of a cream, like the primer. I like the effect it leaves in your skin, it's kinda metallic-ish.
The primer looks skin-colored, but it's invisble on the skin. I haven't tested it troughout a whole day, so I don't know if it makes the eyeshadow last longer.

Dutch: In eerste instantie dacht ik dat de illuminator ook een oogschaduw was, maar die is juist heel creamy, net als de primer. Het effect vind ik wel heel mooi, een beetje metallic-achtig.
De primer lijkt huidskleurig, maar zodra je hem aanbrengt zie je hem niet zitten. Ik heb nog niet getest of deze ervoor zorgt dat je make-up langer blijft zitten, dus daar kan ik nog niets over zeggen.


My opinion? The two lighter colors both disappointed me, but the illuminator and darker colors are fine. I'm not an expert, but I think this palette is okay, especially for someone who barely uses eyeshadow. And the price is fine as well: I payed €4,99 for it.

Dutch: Mijn mening? De twee lichte kleuren zijn niet extreem goed gepigmenteerd, maar de illuminator en donkere kleuren zijn daarentegen prima. Ik ben natuurlijk geen expert, maar volgens mij is dit paletje gewoon oké, zeker voor iemand die zelden oogschaduw gebruikt. En de prijs is ook fijn: ik heb er €4,99 voor betaald. Volgens mij is het te koop in alle winkels waar ze NYC verkopen, in ieder geval bij de meeste filialen van Kruidvat en Trekpleister.

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

28 opmerkingen:

  1. Mooie neutrale kleuren, perfect voor elke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er wel goed uit! Heb ook wel goede ervaring met de oogschaduw van NYC, prima voor de prijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn echt leuke palletjes! Mooie kleuren ook en handig dat er ook een primer en alles in zit. Lekker alles in 1! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb deze ook,
    misschien ook weer eens leuk om die te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, me wants<3 heel erg mooie kleuren en vooral neutraal. Ik houd hiervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ohh die is mooi!! mijn oogschaduw is bijna op, ik ga deze denk ik ook halen thanks :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er mooi uit! Erg mooi foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben ook geen beauty blogger, al probeer ik wel een post te maken als ik beauty producten ontvang.
    Mooie aankoopjes.

    x Krizia

    Shark Attack - Fashion Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lijkt me een fijn paletje! Mooie foto's ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jammer dat de lichte kleuren tegenvallen hij is verder wel mooi en fijne prijs <3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat handig dat er een primer en high lighter in zit. Misschien kan je de kleur wat opkrikken met water.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, de illuminator is geweldig! Mooie pigmentatie ook, zachte kleurtjes die perfect voor overdag kunnen. :D Too bad dat de lichte tinten wat minder zijn, but hey, de rest is oké! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De lichtere tinten zijn dan altijd weer tegenvallers, jammer haha! Maar dan die donkere kleuren pakken 'm zeg! Wat zijn die fantastisch! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie kleurtjes! En zo mooi gefotografeerd. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jammer dat de pigmentatie een beetje tegenvalt, de kleuren zien er wel prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lijken me erg mooie, fijne kleuren om mee te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk dat hij speciaal voor mensen met blauwe ogen is! En goed dat er op staat waar je wat moet aanbrengen xD
    Liefs, Swaen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi palette :)! Ook fijn dat er meteen alles inzit.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb hem ook (: Hij is idd wel oke.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk palletje zeg! Je kan zo beautyblogger worden hoor:D Leuk dat je af en toe je makeup aankopen gaat showen, ben ik altijd erg benieuwd naar!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ga deze denk ik binnenkort maar eens kopen. Maar wat moet je ooit met die illuminator? (make-up noob here)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vroeg ik me eerlijk gezegd ook af haha. Ik heb het wel eens gebruikt als highlighter (onder m'n wenkbrauw) en dat gaf wel een mooi effect. Maar ik weet niet zeker of het daarvoor bedoeld is!

      Verwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Je krijgt trouwens geen automatisch bericht als er op je comment is geantwoord, dus als je een brandende vraag hebt, kun je ook mailen naar pixelsbyemilia@gmail.com.