Biodermal,

SKIN CARE - BIODERMAL

11/11/2012 Pixels By Emilia 14 Comments


Some time ago I got a little question about my skin care and I thought it would be fun to write an article about that. But since my favorite products are only sold in the Netherlands, I'll continue this post in Dutch. If you'd like to read the content anyway, you can always use the translator in the sidebar!

Dutch: Een tijdje geleden kreeg ik een vraag over mijn gezichtsverzorging en het leek me wel leuk om daar een artikeltje aan te wijden. Ik heb namelijk al meer dan twee jaar een favoriet merk als het gaat om huidverzorging, waarvan ik vind dat het wel wat meer aandacht verdient.
Dit is dus geen reclame of advertorial, maar gewoon een soort review over de producten die ik elke dag gebruik.


Een paar jaar terug had ik écht een rampenhuidje. Best wel vet en vol rode plekjes. Ik gebruikte producten die ontwikkeld waren voor 'de vette huid', maar die producten barsten vaak van de alcohol, waardoor ze hartstikke agressief zijn. Met als resultaat een extreem gevoelige, droge huid die aan het einde van de dag alsnog glom als een biljartbal.
Toen ben ik opzoek gegaan naar verzorgingsproducten zonder alcohol of parfum, omdat mijn huid daar dus nogal fel op reageert. Ook wilde ik een merk dat niet op dieren test, want daar ben ik tegen.
Zo kwam ik uiteindelijk uit bij Biodermal.


Het eerste product dat ik kocht, was de dagcrème voor de gevoelige huid. Ik denk dat deze crème geschikt is voor ieder huidtype. Het is namelijk een super verzorgende crème die snel intrekt, zonder een vettig laagje op de huid achter te laten. 


De P-CL-E crème gebruik ik 's nachts. Er is ook een nachtcrème uit de lijn voor de gevoelige huid, maar de P-CL-E leek me net iets verzorgender. En verzorgend is 'ie zeker! Het is een behoorlijk volle crème en ik denk daarom dat dit product niet echt geschikt is voor iemand met een vette huid.
Op de verpakking staat dat je de crème kan gebruiken als dag- én nachtverzorging, maar ik zou het zelf niet overdag gebruiken, omdat ik het daarvoor iets te zwaar vind. Maar als herstellende crème voor 's nachts is het dus perfect.
Als je een hele droge huid hebt, kan ik me voorstellen dat dit ook voor overdag een hele fijne crème is.


De reinigingsmousse gebruik ik 's avonds om mijn make-up eraf te halen. Ik heb ongeveer twee pompjes van het schuim nodig, die masseer ik met een klein beetje water in op mijn huid en vervolgens ga ik eroverheen met een washandje. Dan is mijn gezicht weer helemaal schoon.
Ik ga er voor de zekerheid daarna nog wel even overheen met een wattenschijfje met tonic, om de restjes weg te halen, maar eigenlijk is dat niet nodig. Dat watje blijft namelijk altijd helemaal schoon.
Bij veel reinigingsproducten voelt m'n huid na gebruik nogal trekkerig aan, maar bij deze mousse is dat absoluut niet het geval. Dat vind ik echt een pluspunt.

Mijn huid is behoorlijk opgeknapt dankzij deze producten. Ik heb nog steeds een redelijk gevoelige huid, maar de rode plekjes zijn heel erg verminderd en het ziet er nu veel rustiger uit.
Heb jij wel eens een product van Biodermal gebruikt?

Deze artikelen vind je misschien ook leuk:

14 opmerkingen:

  1. Ik kende het helemaal niet. Maar ik ga het ook maar is halen. Klinkt goed! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er nooit wat van gebruikt! Die eerste creme en die mousse spreken mij wel aan. Ik ga er eens naar kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik Biodermal ook graag, wat is het toch fijn spul. Alleen ik baal elke keer als mijn dagcrème (ik gebruik dag- en nachtcrème gewoon in één haha), aangezien het toch een duur potje is. Maar het is het uiteindelijk allemaal waard!

    www.fashiable.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I LOVE biodermal!:D Heb de PCLE fluide creme en kan echt niet meer zonder. Het ook best een rode huid(altijd rode wangen) maar door die creme wordt dat steeds minder, yay!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Biodermal wil ik ook graag nog proberen joh! Hoor er zoveel goeds over :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Biodermal vind ik ook een heel fijn merk..
    Ik heb ook een aantal producten!

    Check mijn blog, hotpost en laat een reactie achter...bye

    BeantwoordenVerwijderen
  7. what a lovely review! thank you for sharing <3
    http://coeursdefoxes.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb nog nooit wat van Biodermal gebruikt, maar het lijkt me een super fijn merk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoor wel eens vaker dat de producten van Biodermal heel goed voor je huid is. Ooit ga ik het wel eens kopen en testen, hihi. Leuk artikel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heb er veel over gehoord, maar nooit uit geprobeerd
    misschien toch x doen dan maar
    klinkt wel heel goed

    xx

    www.sistersandsisters.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goede review!!

    xoxo
    http://www.its-dash.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die Biodermal producten klinken echt als goede producten! Jammer genoeg heb ik net nieuwe skincare producten ingeslagen.. Ik houd deze zeker in mijn achterhoofd voor de volgende keer, aangezien ik denk dat we zo ongeveer wel dezelfde huidtypes hebbben. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I'm truly enjoying the design and layout of your website. It's a very easy on the eyes which
    makes it much more pleasant for me to come here and visit more often.

    Did you hire out a developer to create your theme? Fantastic work!
    Here is my web blog - prescription glasses for women

    BeantwoordenVerwijderen